Proven

Slut med nationella proven nu på ett tag. Fick reda idag vad jag fick på matte D. Precis G. Ett poäng mindre och man klarade det inte. Borde vara glad men känslan att vara sämst i klassen på matte är den dominerande känslan. Nog för att man har hela gymnasiets allra smartaste elever i sin klass men det hjälper ju inte mig precis. G är godkänt, men betyget under är inte godkänt, och ju längre ifrån det man är desto bättre. Sen kanske den dåliga känslan berode lite på att den som satt till vänster om mig hade mindre än 2 fel på hela provet medans den som satt höger om mig hade 3 fel på hela provet men lyckats få alla MVG poäng möjliga. Sånt kan ju påverka en också.
Men jag fick även reda på vad jag fick på historia-provet som rörde feodalsamhället(eller "medeltiden" som det också kallas). Klart VG blev det. Var några poäng ifrån MVG men jag tyckte jag borde ha klarat av det. Sen han som klarade av alla MVG uppgifter i matten fick knappt godkänt på detta prov, inget allsidigt geni alltså(även om man har några stycken sådana i sin klass). Men men. Jag klarar mig iallafall. Men MVG ska jag bara ha på historia. Bara min kunskap i andra världskriget och kalla kriget borde räcka till det, men tyvärr så kommer man nog aldrig få chansen att bevisa det.
Sen har man ett nytt fysikprov imorrn. Har pluggat rätt lite på det. Blir en sista dagen pluggning för mig vilket betyder inget eller väldigt lite datorsittande för mig. Sitter en stund nu och sen en liten stund ikväll, men inget mer. Mitt datorspelande ska inte(och är inte just nu) på något viss påverka mina betyg i skolan. Det är gamla mål jag satt upp för länge sen och det är nåt jag ska hålla. Jag kan sitta väldigt många timmar ibland, men jag gör det bara när jag vet att jag har den fritiden. Spela spel, snacka med på msn, vara med i diskussioner på olika forum, kolla på film, läsa nyheter av allt möjligt är några av sakerna man gör.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

