Inträngd

Ibland känner man sig riktigt inträngd. Man känner ett tryck från alla möjliga håll. För mig så beror det oftast på att man har alldeles för mycket som ska göras. Och tyvärr så när jag blir pressad så får jag oftast ingenting gjort. Helt kaos i huvudet. Och då oftast så sätter jag mig och läser en bok eller nåt för att komma bort från allt. Eller så gör jag som nu, bara skriver ner alla jobbiga saker. Ska se om jag kan komma ihåg allt nu.
Historia redovisning imorrn. I 30min ska jag och en till stå och prata om Ryssland under tiden 1500-1700-talet. Och eftersom min partner är väldigt ivrig på att få redovisa så blir det svårt att försöka övertyga honom att låta andra grupper ha före. Jag tackar inte nej till mer tid att få läsa på om ämnet även om jag redan kan en hel del.
Sen har man ett fysikprov nästa vecka. Som vanligt så kommer man försöka lära sig att dagen innan och allt kommer att sluta med  G i betyg.
Och sen så har man en stor jäkla programmeringsuppgit man ska vara klar med nästa vecka. Och den har man haft nästan ett halvår sen på sig att göra. Jag har verkligen lagt ner mycket tid på den men man råkar vara fruktansvärd värdelös på programmering så jag kommer aldrig bli klar med den. Har försökt gett mig på lättare uppgiter men även dom är extremt svåra för mig och läraren kommer knappast nöja sig med mina svar. Klart IG i betyg om han inte på nåt vis blir lite påverkad av mina framsteg i webbdesign och råkar tro att jag ändå förtjänar G i programmering B. Ytterst lite chans dock. Datanörd, jag? Knappast. Spelnörd nja, internetnörd nja.
Nästa vecka så har man även 3 dagar där man själv får sitta och jobba med sitt projektarbete. Är som en slutspurt nu och har man inte gjort nåt efter dom dagarna så är det kört med projektet. Jag har gjort en del saker men det är inte mycket. Ska verkligen kämpa dom där dagarna så att jag har nåt att komma med när tiden är slut. Processorer är ämnet och det har med datorer att göra, så man tycker att jag borde klara det gallant men det är faktiskt jälvigt invecklat om man går djupt som jag tänker göra. Datanörd, jag? Knappast. Spelnörd nja, internetnörd nja.
Nåt mer man har i huvudet som pressar en? Jo, fast det finns lite mer tid till det än. Körkort. Snart 19 år faktiskt. Känns knappt. Kan inte ens köra bil. Övningskört typ 10ggr, inte mer faktiskt. Kompisar tar det, föräldrar som vill att man ska ta det, släktningar som ständigt frågar om man har tagit det än osv. Palla trycket? Det är så väldigt få gånger som man känner att det skulle va skönt med ett körkort. Jag åker bort så jäkla sällan. Och när jag åker så finns det alltid buss eller tåg eller nån som är villig att köra en dit. Tänker dock ta det innan jag börjar högskola/universitet.
Och så det jag nämnde för några ord sen. Vad fan ska man bli när gymnasiet är slut? Studera vidare är målet. Kan inte göra nåt annat med den utbildningen jag har just nu, fan inga praktiska kunskaper alls, bara teoretiska. Men civilingengör är jag rätt säker på att jag vill bli. Men trots att jag har haft det som målet väldigt länge så vet jag inte riktigt vad en sån gör heller i arbetslivet. Allt möjligt har jag inbillat mig iallfall. Och fet lön ska man få. Enligt den statistik jag brukar få så har jag chans att klå mina föräldras löner(inte deras sammanlagda lön) redan som ingångslön om jag har tur. Känns fel på nåt sätt. Efter typ 10 års arbete så ligger lönen i genomsnitt på 40000 i månaden. Genomsnitt… Vete fan hur kräsen ni är men för mig är det fett mycket pengar. Kan köpa en riktigt bra speldator varje månad och ändå ha tillräkligt mycket pengar för att klara sig på (behöver bara snåla på allt annat så). Men eftersom jag sällan kommer köpa mer än en dator per år så blir det ju en jäkla massa pengar över. Tyvärr grabbar och tjejer, jag vet tyvärr inte hur jag ska kunna spendera mina pengar. Blir aktier för dom skulle jag tro. Förhoppningsvis så kanske man lyckas satsa på nån riktig börsraket så blir man miljonär innan man vet ordet av det. Men nu jävlar är man otroligt optimistisk(fan vet om jag kan stava). Vi får nog hålla oss på en mer realistisk nivå och säga att jag blir arbetslös en jäkla massa år efter att jag blivit färdigutbildad civilingengör. Brukar ju sluta så för det flesta.
Fan va det nåt mer som pressar mig? Tycker jag har skrivit ovanligt mycket nu. Just ja. Spelfronten händer det ju också saker på. Spelar som jag kanske nämnt tidigare i en klan. Är en internationel klan med huvudsäte i Florida. Medlemmar kommer från, england, nederländerna,spanien, canada och lite andra ställen i USA. Jag är en gammal medlem till klanen som stack nångång under sommaren eftersom den var så inaktiv. Sen i september tror jag det var så kom jag tillbaks efter att ha hoppat på en annan klan som också hade blivit inaktiv och som jag tröttna på. Så då var man tillbaks men de gamla ledarna var ju lite misstänksam på en. Eftersom jag var en gammal medlem så erbjöds jag en högre rank en de andra nya medlemmarna, men jag tackade nej och sa att jag ska kämpa först för att förtjäna en högre rank. Sagt och gjort. Aktiv var man och tack vare att jag har spelat strategispel sen lång tid tillbaks så var man snäppet vassare än sina kamrater och jag visade att jag ofta gick ut som segrare både mot mina klankompisar och mot andra utomstående. Så man klättrade i rank, men jag sa åt ledarna att jag endast var där för att spela, inte för att styra nåt, så ingen "Commanding" rank för mig tack. Dock så visade det sig att jag var en av klanens bästa på spelet Company of Heroes och pga min "mogenhet" som person och spelare (genomsnittet på åldern i klanen är rätt låg. jag är en av de äldsta), så sa klanledaren så här till mig. "Im so sorry Wilfer88, but I have to inform you that im promoting you to be the Commander over the Company of Heroes division". Alla medlemmar vill ha högre rank. Men den som inte vilja ha det fick det ändå. Och nu har bara ansvaret över klanen ökat och sysslorna med. Känns som om det blir mindre tid för spelandet, och pga av skolan så blir det nästan inget alls under vissa perioder. Men visst fan är det skönt att styra och ställa över en massa småglin som lyssnar på allt man säger. Men jag önskar klanen kunna hålla en lite högre standard och även ha lite fler äldre medlemmar. Även folk som är bättre. Såna stöter man dock bara på i andra klaner. Har för nåt tag sen stöt på en som är ledare för en klan och som jag har spelat ett flertal gånger med (och förlorar ofta mot). Riktig schyst typ. Synd att man inte kan rekrutera honom.
 
Nu måste jag fan me va klar med mina bekymmer,problem… Nej, det fanns ju mer. Vill köpa Wii…
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

