Kalas i helgen

Hade kalas i helgen. Jag som inte ens är 19 än. Farsan fyller år en vecka före så det blev ett gemensamt kalas. Kändes dock konstigt när folk kom för mig skull och gav presenter till mig(farsan fyllde inte jämt så han fick inte presenter av alla). 19 år fyller man inte förns på onsdag. Sovmorgon en timme iallfall från skolan. Dagen blir dock jobbig eftersom jag ska ha redovisining om Ryssland då på historian då, hemprov på fysiken ska va inlämmnad då, samt att läraren på webbdesign hittar säkert på nåt jobbigt vi ska göra(dont like him). Så dagen blir nog inte så rolig. Sen så får man sällan några höjdarpresenter när man fyller år nu för tiden. En ny router och ett par böcker av Dan Brown är det som man önksat sig. Får väl lite kläder, pengar och lite saker man har användning av när man flyttar hem(fick då sånt på julafton iallfall, och av syrran på kalasat i helgen. Bättre för i tiden när man fick mängder med lego och actiongubbar och man blev totalt överlycklig. Synd att man måste växa upp. Blir sista året som tonåring för mig då. Ursh va ansvar och förväntningar som hamnar på ens axlar. Jobbigt. Och nu måste man seriöst börja tänka på vad man vill jobba som. Förhoppningsvis så får man jobba som sommarvikarie som maskinoperatör på Ericsson under sommar innan man reser iväg till Uppsala för mer studier(känner mig ganska säker att det är dit jag vill). Efter det så blir man antingen en superutbildad arbetslös civilingengör eller så blir man en välbetald arbetare på nåt stort och trevligt företag. Framtiden tycker jag ser ändå rätt ljus ut trots att det finns en hel del mörka moln och hinder ivägen, men så är det ju alltid. Man får inget gratis. Man måste kämpa för det man vill och chansa en hel del, annars går det inte.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

