Home alone for one day

Händer ju då och då att man blir helt ensamen ibland. Idag var en sån dag. Föräldrarna är nere i Stockholm för att kolla på Elivs, brorsan är på hockeymatch nånstans långt borta. Brorsan åkte kl 9:30 i morse och kommer inte hem förens kl 24:00 eller nåt. Ingen kup, en match. Han är bara 13 år(ska fylla 14 i år).Ganska ovanligt att sånt händer för honom. Minns inte om jag nånsin var borta så länge när jag spelade hockey bara för en enda match. Men men, jag klagar inte. Huset för mig själv en dag. Istället för att bjuda hem kompisar och så, så tar jag det oftast väldigt lugnt vid såna här tillfällen. Lite ensamt kan folk tycka, men med hjälp av datorn så är man ju uppkopplad till hela världen. Började dagen med att lira lite strategispel med några polare från nederländerna (och en annan svensk). Så slösade man bort 2 eller 3 timmar på det sättet.
Man har suttit en hel del framför TVn idag eftersom den alltid är upptagen när nån annan är hemma, men idag var den bara min. Sen har man ju även dränkt huset med musik under hela dagen (Sabaton, Tatu och Rammstein). Maten man åt var enkel: köttfärsås och makaroner (fan va oväntat va 😉 ). Smaka gott trots att man hällde i en mängd kryddor och dylikt man inte använt förut.
Efter att jag skrivit klart detta så blir det nog att man lirar lite counter strike source på u-a public server (enda serven jag kör på). Pratar med klanen som äger serven medans man spelar genom Ventrilo. Rätt schysta grabbar där, blir garanterad medlem i klanen inom en snar framtid. Sen blir det väl att man tar sig en dusch, eller varför inte ett bad, det har man ju inte gjort på ett år eller nåt. Finns ju inget mer avslappnande. Fast ja, vi får se om jag orkar med det, tar ju en timme mer att bada än att duscha minst. Efter det så blir det väl att man lirar lite css mer tills lillebrorsan kommer hem. Han är säkert hungrig och är alldeles för slö för att fixa nåt själv. Vissa saker borde han inte ta efter mig.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

