Daglägesrapport

Börja skolan kl 8:00 idag. Jobbigt men det var nog värt det. Börja med att man fick reda på hur det gick på astronomiprovet som man gjorde förra veckan. Ett prov jag faktiskt var otroligt oföreberet på. Nånstans inom mig så sa nåt till mig att provet var på fredag. Men en annan del av kroppen visste att jag faktiskt var ledig på fredag. Trots det så klicka det inte till. Provet var dock redan på tisdag. Det lista jag ut helt själv kl 22:45 på måndag kväll. Riktigt smart man var. Har inte använt några håltimmar till att plugga, inte ens haft böckerna med mig hem under helgen, bara slöläst lite den senaste astronomilektionen. Så det blev inte ens en timmes pluggande + 10min läsning på bussen påväg till skolan på tisdagen. Tror inte jag varit så jäkla klantig förut. Ibland har det kanske hänt att man suttit framför datorn lite längre än man tänkt men jag brukar nästan jämt sitta minst 2 timmar dagen före provet, plus att jag använder mina håltimmar rätt flitigt. Men nu satt man där och såg hur läraren delade ut proven. Riktigt nervös var jag. Såg hur klasskompisen bredvid fick ett MVG på provet, sen fick kompisen på andra sidan om mig också ett MVG, och sen lite senare så kommer läraren till mig. MVG jag också 😀  . Stort leende. Har aldrig nånsin varit så oförbered och fått så högt betyg förut, hur intresserad jag än må vara om ämnet.
Men såklart när man är på topp så kan man mycket väl hamna i botten igen. Programmering B prov. Mitt absolut värsta ämne jag haft. Plugga mer än 3ggr så mycket inför detta prov än astronomiprovet. Enda provet vi kommer att få på hela kursen. Och jag missa det totalt. Garanterat IG på provet och det känns nästan garanterat att jag får IG på hela kursen. Inte hänt förut. Har alltid lyckats undvika dessa resultat förut men nu verkar det inte bli så. Ingen skön känsla alls man har över det. Men ingen är perfekt. Inte på något sätt och vis. Och man ska heller inte ha det som mål. Man får göra missar, bara man lär sig något av dom. Och det har jag verkligen gjort.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

