Fredagkväll

Fredagkväll och jag har lirat både counter strike source (css) och Company of Heroes (CoH) tills jag tröttnat. Klockan är ju bara 23:12. Nästan ont i magen av allt godis (gaser bara lite just nu). Inget spel jag känner att spela just nu. En yogurt tog jag inte för att så längesen så jag lär knappast vara hungrig ikväll. Fan ska man göra då? Planer jag precis lagt upp. Skriva i bloggen, kolla mailen, forumen en sista gång, gå på toa och skita och borsta tänderna, läsa 50 sidor minst ur en av mina starwars-böcker (vill börja läsa nån av mina nya Dan Browns böcker jag fick när jag fyllde år), lägga mig runt 1:00, sova tills…. högst 10:00, äta frukost, och den ska inte innehålla kräm,flingor och mjölk som jag ätit de senaste dagarna. Blir nog havregrynsgröt. Sen får vi se hur resten av dagen blir. Knappast en spännande dag. Jag har för vana att inte göra nånting speciellt på min fritid nuförtiden. Egentligen jäkligt tråkigt. Men jag vet typ inget annat liv. Börjar blir farligt asocial tror jag. Missar nog en hel del med kompisarna. Men jag festar aldrig. Dricker nada alkohol. Testar ibland, allt har varit äkligt hittils, vill försöka leva ett liv helt utan. Alkohol kan bara drickas under kontrollerade former, och sånt händer för sällan, folk dör. Jag ser det som en drog som alla andra, bara att den gör mindre skada. Andra kompisar som inte festar lanar. Nog för att jag gillar spel och kan spela i timmar ibland, men det är helt enkelt bara för mycket när man lanar. Och det är knappast hälsosamt det med.
Men sen måste det ju finnas andra kompisar också som inte gör såna saker. Fika, äta, prata, ta det lugnt tillsammans med nån. Det är nåt jag skulle kunna göra. Fast jag har svårt hitta såna kompisar och jag vet inte vilka av mina som gör sånt. Sen finns det ju även miljoner andra saker man kan göra, men det är nåt som jag inte vet nåt om tyvärr. Är för isolerad och under för lång tid. Vet inte hur man gör eller hur man tar sig ur det hela. Som tur är så måste det ske förändringar snart. Studera, ensam, långt borta från hemmet, från mina gamla vanor, och förhoppningsvis då kan jag börja skapa nya, som är bättre. Fast det är ett tag dit. Aldrig dåligt om förändringar sker tidigare, även om det blir jobbigt för mig med allt nytt. Man önksar att en viss rödtopp knackar på dörren…
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

