Hockey

Fan va skön sängen var i morse. Lyckades inte riktigt hålla min planering utan klev upp kl 10:30. Men jag lyckades iallafall hitta på nåt idag. Åka skridskor på Ankarmon (finns en del saker man kan göra där förutom hockey på vintern). 1,5 timmars svettig hockey med lillbrorsan. Fortfarande så är man steget före honom även om han har mycket bättre kondition. Var riktigt skönt sen att komma hem och duscha. Behövdes verkligen. Behöver också raka mig, för jag ser nog lite ovårdad ut. Men jag ska nog inte träffa nåt speciellt folk under helgen så jag kan nog vänta tills imorrn med rakningen.
Men anledningen till att jag skriver nytt blogginlägg redan idag är för att jag glömde bort den stora goda nyheten man fick reda på igår. Programmering B provet. Har skrivit tidigare hur jag verkligen suger på att programmera och att ett IG i betyg är självklart. Så kändes det också på provet. Rena chansningar på allt nästan. Jag var bergsäker på IG. Varför fick jag då G på provet? Jo, för att jag skrev på svenska och det är ett språk som läraren har väldigt svårt med. Så anledningen till att jag inte lär mig nåt är också anledningen till att jag får G i betyg. Läraren sa också att han kommer att titta mycket på provet och alla uppgifter och sånt som vi har gjort eller ska göra, har mindre betydelse. Halleluja, tänkte jag. Jäkla kasst system dom har på skolan. Men men, ska egentligen inte klaga, jag får ju G i ett ämne jag inte förtjänar. Och den som tror jag är en hederlig människa som kommer att säga som det är till läraren, är riktigt dum i huvudet. Ärlighet är viktigast i förhållanden man vill ha, och motsatsen i förhållanden man inte vill ha. En tjej har jag väldigt svårt att ljuga för, men en kass lärare känner man inte skam för hur mycket man än ljuger. Och det är inte jag som anställt den där läraren. Inte mitt fel.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

