CSS:ar

Counter Strike Source. Spelet som jag köpte så fort det kom ut. Eller rättare sagt. Jag köpte Half-Life 2 så fort det kom ut och med det så fick man CSS (förkortningen). HL2 är världens bästa fps-spel på singleplayer. Battlefield 2 är det bästa fps-spelet multiplayer(online). CSS är som Counter Strike fast med snyggare grafik och fysik. För dom som spelat CS ett tag tycker också att känslan förändras en del jämfört med CSS. Därför håller sig folk helst till det gamla spelet. Själv så föredrar jag snyggare och bättre spel än att hålla mig till det gamla. Känslan i spelet var det ingen större skillnad på enligt mig och jag kan ändå snabbt få samma gamla CS känsla på CSS. Och lite folk har jag iallafall på min sida. När 100.000 spelar CS så spelar 80.000 CSS och skillnaden är faktiskt nästan jämt runt 20.000 vilken tid på dygnet man än väljer.
Men varför spela CSS när jag kan spela Battlefield 2 (bf2). För att mitt bf2 krånglar så ofta att det inte är spelbart. Därför blir det mer CSS för mig.
Första gångerna man körde CSS så strövade man bara runt på olika servrar och testade. Sen så la man till servrar med bra ping på som sina favoriter. En av favoriterna var u-a public 1. En klan från Uppsala som vill möta folk som inte är med i klaner (darav public). Klanen var inte jätteseriös utan det var mest grabbbar som gillade att lira med varandra. Dom var trevliga och aktiva på sin server och man lärde känna dom litegrann. Dom såg till att folk som betede sig som skit försvann från serven. Jag var en rätt noob (nybörjare) på den tiden. Spelade inte så aktivt som alla andra. Det gick riktigt dåligt för mig ibland och man fick dåligt humör. Man blev kickad nångång. Sen blev man kickad nån gång för mycket och plötsligt var man bannad. Minns ju inte riktigt vad som hände men jag gillade serven så mycket att jag vilja kämpa för att få komma tillbaks. Efter snack med klanledaren och en mängd krångel (var svårt att få mig obannad), så fick jag komma in på serven igen. Man spelade vidare och man blev mer och mer igenkännd av dom där. Sen kom bf2 på marknaden som jag köpte och i början när det inte krångla så spelade man i massor. CSS glömdes bort. Sen efter typ ett år eller nåt så börja det krångla och man började köra på CSS lite smått igen. Sen förra sommaren har man dock kört en hel del. Är verkligen igenkännd nu där eftersom jag älskar hagelbössan och kniven vilket gör mig otroligt fruktad i närstrid. Och folk kommenterar rätt ofta när jag får folk på långt håll med hagel, vilket jag kan få rätt ofta tack vare att jag använder den så pass mycket. Jag är till och med på Ventrilo (chattprogram där man anvädner mikrofon) och pratar med alla u-a medlemmar medans jag spelar på deras server. Riktigt schysta grabbar. Och alla är dom äldre än mig. Lite dåliga vanor har dom dock. Öl,sprit tobak är nåt dom alla är beroende av 😛 . Men det är ändå inget som stör mig även om jag är helt emot såna grejor. Jag har även spelat med dom så länge och så aktivt att jag till och med fått vara med på några av deras klanmatcher (trots att jag inte är med i klanen). Har blivit förfrågad om att få vara med i klanen men jag har då gett ett "kanske" som svar. Har även gett ett "Ja" som svar senast men dom har precis slagit ihop sig med en annan klan och har alltså en hel del nya medlemmar som ska få kunna anpassa sig in i klanen och då i allt spring och språng så har jag glömts bort. Men jag stör mig inte. Är inte så mycket skillnad att få ha ett "u-a" tecken framför sitt namn när man spelar (fast att ha adminrättigheter på serven skulle inte sitta dåligt). Men nångång blir jag nog medlem. Speciellt om jag nu kanske  (eller med stösta sannolikhet ) ska till Uppsala för att plugga vidare till Civilingengör. Då blir det nog att man till och med får va med när dom lanar (fan va dom kommer att försöka hälla i mig sprit då 😛 ).
CSS är inte ett så jäkla bra spel, men att spela med såna man känner kan göra ett spel mycket spelbart ändå, hur dåligt det än är. Spel över internet känns som ett måste nu för mig varenda gång jag ska köpa nåt spel.
En riktigt positiv grej är ju att man lär känna en hel massa nytt folk och som man garanterat har nåt gemensamt med. Sen ibland kan det vara skit samma hur mycket man kan skilja sig på annat håll, man kan ändå ha jäkligt kul tillsammans .
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

