Lite lugnare tider

Projektarbetet klart, kurser avslutade och prov gjorda. Det var jobbigt och det var hårt. Och allt gick inte så bra heller. Bara projektarbetet som jag ser som lyckat. Men då var det också det jag la ner mest tid på. Allt annat blev lidande. Programmering B får jag nog IG i eftersom jag inte hann lämna in den sista uppgiften, första provet i Matte E gick inte alls bra så nu ska jag prata med läraren om varför(hann helt enkelt inte plugga ett skit samt att jag var sjuk några gånger när dom gick igenom viktiga saker), det första webbdesignprovet fick jag endast G+ i och blev klart missnöjd och eftersom jag inte pluggat nåt och förvarnat läraren om det så gjorde jag om det hela och nu lutar det åt MVG som jag tycker jag förtjänar i ämnet.
Men nu när allt är över så känns det iallafall som man får andas ut lite. Lira lite spel med kompisar och så(och spela Wii med kompisar/familjemedlemmar). Nationella i svenska B hägrar dock i horisonten. En massa delprov och sånt ska göras. Jag fattar inte alls hur det är upplagt, vad som ska läsas eller vad som ska sägas. Ett VG som betyg känns dock bara löjligt. Vet inte ens vad ett substantiv är eller hur man kan definera en artikel(jag har dock inga problem att använda dom). Svenska är nåt som borde raderas som ämne på skolan. Klarar man av att gå i skolan så kan man eller lär man sig automatiskt att läsa och skriva svenska. Skulle hällre vilja ha dubbelt så mycket engelska i skolan. Det är nåt som är viktigt att veta iallafall.
Sen har vi också högskoleprovet som ska göras nästa helg. Gör det dock mest för kul skull, för att kolla vart man ligger jämfört med andra. Tror jag kommer komma in på högskolan/universitet hur det än går på provet. Är inga mega utbildningar man tänker ta där ytterst få kommer in och där man ska ha över 19,5 i betygspoäng för att komma in. Tänker ta nåt som gör att jag nästan garanterat får jobb och börjar med en fin lön, men samtidigt nåt där jag också garanterat kommer in på. Civilingengör inom IT verkar just vara det jag söker.
Tänke säga nåt mer men det tar stopp. Får ta det nån annan gång. Går och borstar tänderna nu sen ska jag nog läsa nån bok. Antingen Dan Browns "Änglar och Demoner" på svenska eller fortsätta på X-Wing serien som jag håller på och läser(starwars-böcker), är i mitten på båda böcker, läser starwars när jag vill ha riktig spänning och Dan Browns när jag inte orkar med engelska texter(har bara hans böcker på svenska).
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

