Inge fet precis

Igår kväll när jag låg i sängen och försökte somna så mäkte jag en sak. Jag var hungrig. Tyvärr så var jag så trött att jag inte orka gå upp och stoppa i mig nånting. Börja då och fundera på vad jag ätit under dagen. Blev väldigt chockad över svaret jag kom fram till. Frukost: Yogurt med Råg Fras flingor ( som Havre Fras). Nån timme senare en Break (godis som Japp). Middagen vid 4:a tiden: 4 frukostkorvar(tror de heter så) och 3 potatisar. Efterrätt som jag åt en timme senare: en till Break. Gick och la mig kl 1:00. Hade då inte stoppat nåt i magen på 7 timmar. Minns att jag hade blivit tillfrågan vid 9 om kvällsfika men jag var då mitt uppe i en klanmatch som jag spelade med några polare och tackade då nej. Brukar oftast ta mig nåt när jag spelat klart men jag gjorde av nån konstig anledning inte det. Känns som att man håller på att svälta sig själv. Jag som är rätt smal ska ju inte behöva tänka på vikten precis. På nyheterna i tidnignarna står det varje dag om folk som försöker gå ner i vikt och här sitter jag och lägger inte ens märke till att jag håller på att tyna bort. Är knappast anaroxi, 68,5kg är inte lite i min ålder precis även om min vikt har stannat till fullständigt efter att ha slutat hockey för ca 4 år sen. Är inte heller rädd för att bli fet. Förra veckan blev det pizza och hamburgare(inte samma dag) och man åt ju knappast lite. 2 cheeseburgare eller en hel pizza är dock max vad jag kan få i mig. Godis äter man som tur är lite mindre än förut och jag har aldrig gillat chips, och eftersom jag sällan dricker läsk hemma(multivitamindryck är man dock nästan beroende av) så är det väl att man äter inte så himla onyttigt iallafall. Men nå nyttig är man inte heller. Frukt är jag rätt dålig på att äta, på skolan försöker man jämt ta nån hårdmacka för att få i sig tillräkligt med fiber, hemma är jag dock lite sämre på att äta hårdmackor eller fullkornsmackor(Havre eller Råg Fras går dock bra till frukost).
Detta visar nog att trots att jag knappast är fet eller kommer att bli fet så ska jag nog ändå se över mitt ätande lite mer noggranare.
Kommer dock ta lång tid innan det blir en vana att se sig för vad jag stoppar i mig och hur ofta. Kanske till och med glömmer bort det fullt ut. Men i morse så åt jag iallafall 2 dubbelmackor med leverpastej och båstongurka på samt en stor mugg te sötat med honung. Inte så jättenyttigt eller stor frukost precis men för mig så är det 1 macka mer än normalt(4 totalt). Har en rätt liten mage och äter jag för stor frukost så leder det ofta till att jag blir dålig i magen. Sen nu när jag skrev detta så drack jag under tiden upp en drickyogurt som då blir mitt mellanmål. Kanske ska ta en banen eller äpple så är man riktigt nyttig
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

