Högskoleprovet gjort

Då var det gjort. Längsta provet man nog man nånsin kommer att göra. Från 9:00 till 16:10 satt man. Kändes rätt okej när jag gjorde provet. Annat när jag kom hem och rätta skiten. 45 av 120… Säger ju att man är rätt kass. 0.1 eller 0.2 kommer man alltså få. Jag fick nog fel på varenda jag chansa på eller var lite osäker på. Maxad otur samt dålig kunskap ger mitt betyg. Alltså det var många jag var rätt säker på. Mer än 45 var jag säker på iallafall. De 40 orden i svensk ordförståelse så var det 5 ord jag träffat på tidigare. Dom fick jag också rätt på, men resten då? Varenda fel 😦 Inte en jävel gissa jag rätt på. Sånt får mig på dåligt humör. Och det är precis vad jag är nu. Man behöver över 1.0 iallafall för att man ska ha nån som helst använding av högskoleprovet, 1.5 om det ska hjälpa en att komma in på nån högskola. Var alltså ljusår ifrån. Hela tiden har jag kännt att jag bryr mig inte om det går dåligt, bara om det går bra. Men nu kändes det som att allt rätt till. Ingenting runt omkring en gick snett, inget som störde en, hade alla förutsättningar att lyckas med provet men så blir att piss ändå. Har absolut inget eller nån att skylla på, bara mig själv. Jag och min samlade kunskap, det räcker inte långt den. Och det värsta är ju att man har en samling genier som vänner. Krävs ett fet mirakel för att kunna hindra mig från att fälla nån tår efter att man hört hur det gått för alla de andra. Känns inge vidare att vara i botten. Visst finns det många som får sämre än mig och folk som aldrig skulle våga göra provet men det är inte såna jag umgås med tyvärr. Life is hard sometimes, but I cant do anything but to move forward. Har man inga motgångar i livet så kan man  inte njuta av livets höjdpunkter heller fullt ut.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

