Snart studenten

Kläder är prövade. Frakt, kavaj, skorta, skor osv. Dyrt blir det men vafan(enda gången morsan och farsan pröjsar för allt). Tyckter jag blev jäkligt stillig i kläderna. Mindre än en månad kvar innan skolschemat visar tomt. 1 juni tar det slut, studenten den 15 och bal den 16 om jag minns rätt. Efter det så vet jag fortfarande inte vad jag ska göra. Vill helst få den där civilekonom utbildningen på Gävle. Men det skulle heller inte sitta dåligt med att få sommarvikariera på Ericsson Cables i Hudiksvall. 2 månader där och man är säkert över 25000kr rikare efter skatt. Fast får jag det jobbet så orkar jag nog inte studera utan tar då ett sabbatsår, praktiserar lite här och var, ta det lugnt så att man är riktigt uppvilad tills nästa chans man kan komma in på högskola. Sen är ju frågan om man kommer in nånstans. Har typ 13,5 i snitt vilket inte är mycket, men då har man också gått alla mattekurser som går samt Fysik A och B. Och några taktik val har man väl inte gjort heller på I-valen som man nog borde ha gjort(bortsett från Astronomin). Man var nog inte sådär jätte smart precis, men sen har man inget läshuvud heller så man får nog bara det man förtjänar(som utbildning och lön i senare jobb). Blir nog en jobbig men också händelserik och rolig tid framöver.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

