Mycket händer, och lite oväntade

Efter ha skrivit av mig lite: råplugga det sista innan matte E provet man har imorrn. Trodde det var ännu nästa dag eftersom det står så på planeringen men jag måste ha missat när de ändrade det(har faktiskt varit borta de 2 senaste lektionerna, kanske därför).
Imorrn: Börjar tidigt eftersom jag har en extra syslöjdslektion(hann inte klart med arbetet i tid, har varit sjuk massa lektioner). Sen varför jag har syslöjd var för att man inte kunna välja trä-metalslöjd, och musik,drama,bild är knappast nåt för mig men nu när jag testat syslöjd och försökt återuppliva antika kunskaper(hade nog inte sysöljd under hela högstadiet), så märker jag nu att jag nog borde ha valt bild istället(även om jag endast kan rita krig, vapen). Efter syslöjden ska jag leta upp en person(berättar senare varför). Sen blir det slutspurten innan matte provet (har typ 2 tim till att plugga innan). När jag är hemma är jag nog ganska död.
Onsdag (övermorgon): Här dör jag. Folk ska skära i mig, slita ur saker ur mig. Fast som tur är så är det bara tänder Men dom syns inte ens. Sitter längst in i munnen döljt av en massa tandkött. Blir första gången jag ska riktigt opereras. Massa bedöving(hoppas jag), sen ska jag få nåt "lugnande", typ nåt som kan göra en bakfull Ska få det så att "man bryr sig mindre" om vad de gör med en och förhoppningsvis så glömmer man det dom gjort. Jag har varit hos tandläkarn många många gånger pga mina tänder(tandställning och sånt) och fått varit med om en del, men det här tar fan priset. Så ni får ursäkta mig om jag blir lite rädd för "tandläkarn" framöver(tror nog det är mer än bara tandläkare där dock). Resultatet blir nog bra tillslut, men vägen dit vetefan de. Man kan bli beroende av det "starkt lugnande medlet", käften min kommer nog att svälla som fan (så sa dom att det kunna hända iallfall), att jag får ont när bedövningen släpper är nog ganska klart, huvudvärk, illamående och upplevelsen att folk skär i munnen på en är nog minnen man vill ha bort. Risker finns, men dom sa att dom endast gör dessa ingrepp när det verkligen behövs och där får jag tro dom. Mina tänder (som det är fel på), växer liggandes och in i de andra tänderna vilket kan leda till allvarliga saker om man har otur och ingen gör nåt åt det.
Kommer att missa hela skoldagen pga detta. Sen blir det långhelg(därför jag skulle opereras just nu).
Sen har man nationella prov i fysik B. Hårt, svårt och svettigt blir det men jag ska plugga som fan och klara av det.
Och nu ska jag berätta varför jag skulle söka upp en person. Balen var det tänkt att jag skulle gå själv på. Fanns det nån ledig tjej i klassen så skulle jag nog kunna gå med denna, men tyvärr var jag sent ute och alla blev upptagna av andra. Gjorde mig dock inget eftersom jag endast går till balen för att få se sina mina kompisar en sista gång, dans och sånt är väl inte min grej helt enkelt. Men så blev det så idag att en kompis till mig kom med en överraskning. Flickvännens hans hade en tjejkompis som råkade vara ensammen hon med på balen men vilja helst ha nån att gå med. Hon märkte tydligen att jag inte hade bestämt med någon och tog då chansen. Eftersom hon var lite osäker så blir det ju att nån kompis till mig frågar först. Jag kan bara inte tacka nej. Nog för att jag aldrig själv tänkt fråga nån utanför klassen min så tänker jag inte säga nej bara för det. Oftast så är ju "paren" inte ihop utan bara ytligt kompisar, och hon som jag nu tänker gå med går i en parallelklass och det är ju nån jag känner igen, även om vi inte riktigt pratat med varandra. Känns lite spännaden och lite nervöst men så känner nog alla. Känns lite konstigt dock att denna gång är det igentligen tjejen som frågar och inte killen, men jag dör nog inte för det
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

