Dag 2 och 3 efter operation

Dag 2. Så smärtfritt att operera bort en tand. Så fullt av smärta dagarna efter. Svårt att sova har man. Tar alvedon minst 2ggr om dan, 2 tabletter åt gången. Hjälper ibland, ibland inte. Försöker spela lite dataspel, men alla spel som gör att man kan koppla bort smärtan kräver också mycket konsentration, och det är nåt jag inte riktigt kan göra nu. Så det blir enklare spel istället. Webbspel som man vanligtivs spelar några minuter åt gången kan jag nu sitta nästan en timme med. Men då är det spel som är nya för mig och där jag inte lärt mig allt på, så det finns en del att göra bara man har tid, och tid har jag massor av just nu.
Jag har så ont(igentligen inte sådär riktigt smärtsamt som det låter) så att jag gärna inte pratar. Kan nog räkna antalet ord jag sagt de senaste dagarna. Vill inte öppna munnen. Och svullen har man blivit. Syns inte på långt håll, men kollar man nära på min högra kind så ser det ut som att jag har gått upp en jäkla massa i vikt Som tur är så behöver jag inte öppna munnen för att prata. Går fint fint att chata och skriva. Så lite social går det att vara ändå. Men under gårdagen så hände väl inget speciellt. Man kliver upp, har ont, äter nyponsoppa med grädde, har ont, sätter sig vid datorn, har ont, lägger sig och läser, har ont, kollar på TV osv. När man äter så känner man sig som ett litet barn. Små små tuggor hela tiden. Maten hinner snabbt bli kall. Enda positiva som jag märkt är att jag blöder mindre än första dagen. Alltid nånting.
Dag 3. Samma visa som dag 2. Värken vägrar riktigt släppa, finns alltid där. Jag vill sova så länge som möjligt, helst till efter 10:00 men vaknar jag kl 8:00 så kan jag inte somna om. Riktigt jobbigt. Blir nog ännu en dag där man spenderar mest tid framför datorn. Är varken på humör eller har ork för något annat. Käkade pizza idag. En Vesuvio, tunn och full med energi. Skar den i små fyrkanter som man gjorde när man var liten och så åt man sakta. Fick värma den 2ggr i mikron. Känner på mig att dessa extra lediga dagarna från skolan inte kommer va nå vidare underhållande.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

