Sommar

Var nu ett litet tag sen man skrev senast. Bara nån vecka sen igentligen men med tanke på hur aktivt man var då så är det ett ganska långt uppehåll. Skriver mycket och vad innehållet är skiter jag igentligen i. Jag skriver det jag känner och när jag känner för det. Och eftersom ingen verkar protestera så bara fortsätter jag. Så gör lärarna i skolan iallafall. Pratar och pratar, sen i slutet säger dom "Förstår ni?" Dödstyst som svar. "Bra, då är lektion slut".
 
Har dock haft en lärare iallafall under dessa 3 år på gymnasiet som inte accepterade tystnad som svar. Han prata korta stunder, frågade om alla förstod, och var det tyst i 3 sekunder utan att minst halva klassen reagera så sa han om alltihop och på ett annat sätt som då oftast var enklare att förstå. Riktigt härlig lärare. Väldigt ny lärare, ung, riktigt brinner för det han håller på med, och viktigast av allt, han vilja verkligen lära ut. Inspererande, lite smårolig och trevlig. Tror inte det var nån i klassen som inte hade honom som sin favoritläraren. Skäms som en hund dock för att jag inte fick mer än ett starkt G i Fysik A där jag hade honom. Det var för mycket av allt det andra som krockade och som störde den viktiga pluggningen jag behövde för det ämnet. Men senare under 3:an så hade jag astronomi med honom och då fick jag ett efterlängtat MVG av honom. Klart bästa läraren jag haft någonsin.
 
Blir massa prat om skolan nu, jag vet. Men så är det. Bara lite mer än en vecka innan man tar studenten. Känns….. konstigt. Kan inte beskriva det. Hur kommer de riktigt händelserika timmarna  vara (tänker då på både studenten och balen). Vad kommer hända efter? Är väl det som jag är mest orolig för. Studera ännu mer? Jobba på Ericsson? Iggesunds bruket(farsan sa nåt om det). Praktisera lite varsomhelst? Blir nog ett sabbatsår. Inge studerande, även om jag kommer in(fast chansen är nog inte så stor tyvärr). Ta det lugnt under sommaren är nog det jag hoppas mest på. Mycket ute i stugan. Bort från det jobbiga, bort från datorn, bort från allt, bara sitta ute där och läsa nån starwars bok (beställt hem 8 nya böcker nu, så jag har laddat för sommaren). Sen det där med körkort. Kommer oundvikligen att tvingas köra en massa för att få det där körkortet nångång. Jag vill inte, men jag måste. Folk kan tycka man är knäpp, men jag ser inget nöje med körkort, och friheten är inget jag eftersträvar konstigt nog. Kommer ändå inte köra bil ( miljömedveten?). Men men, nångång blir det väl och då får jag väl hålla med om att det blir surt utan körkort.
 
Kortis jag vill nämna. Angående mina tänder. Det gjorde ont, och på tok för länge enligt mig, men nu har smärtan lagt sig helt. Men jag äter fortfarande bara på en sida.
 
Men nu nånting roligt. Båten är hemma och håller på att fixas. Så snart bär det av till stugan. Längtar så. Var ute där en liten stund när vi hjälpte min mormor och morfars båt. Kan också nämnas att vi delar stuga (eller rättare sagt ö) med dom, ön som ligger bredvid där bor mina kusiner( är små öar med få öppna ytor). Annat: När jag kom hem så fick man glass och jordgubbar, svenska jordgubbar. Mums!  Sommarkänslan var enorm och även värmen var där och hjälpte till. Riktigt skön dag.
 
Och nu nånting jag inte tror jag nämnt tidigare(kanske nämnt mäklare?). Nånting lite chokerande. Ska flytta! Kommer inte längre bo kvar i lilla Iggesund längre, i lilla lugna Brunnsnäs. Ska nångång under sommaren få flytta till en 3:a eller 4:a i Hudiksvall ( en mil bort bara, men ändå). Tycker jag passar bra här där jag är. Och vi har alltid fått flyttat ner oss. Först bodde man i värsta feta hus med många och stora rum och massa våningar samt stor tomt. Kändes väldigt lyxigt faktiskt och lite skrytigt så har ingen av mina kompisar haft nåt finare hus än det jag hade då. Tyvärr så skiljde sig min mor och far sig under ett år typ men flyttade ihop igen sen, men då i det hus morsan hade skaffat. Hälften så stort och nästan ingen tomt alls. Nu kommer vi att flytta till nåt ännu mindre och där det inte finns nån tomt alls att tala om. Känns tråkigt och jag gillar det inte alls faktiskt. Fördelarna för de andra är dock för stora. Mor och far få mer än hälften så kort sträcka till jobbet, lillbrorsan kan gå till hockey och fys träningarna istället för att få skuss som tar en halvtimme. Handla mat och sånt blir mycket enklare. Och senare så får brorsan mycket mycket kortare till gymnasiet. Jag… tjänar inget alls på det. Har inga kompisar jag är med i Hudiksvall. Dom man lärt känna på gymnasiet känner man bara "ytligt" så att säga och man har ingen man riktigt delar nåt speciellt intresse med eller som man verkligen gillar att prata med. Festar gör man inte, och nu har jag då heller inget att skylla på när folk vill ut och ha kul( avståndet har varit min vän förr). Nu får jag helt enkelt säga att man inte hör hemma i en bar eller festlokal. Och gamla vänner blir ännu svårare att träffa nu. Blir ju snart helt beroende av msn (använder msn precis som andra använder mobiltelefon, har man min msn så har man i princip mitt mobilnummer. Om man har mitt mobilnummer så är man en av få och man kan ändå aldrig kontakta mig där eftersom jag nästan aldrig bär mig på den). Men som tur är så är ju ändå mina flesta vänner såna man fått online och såna man inte träffat IRL. Så för dom blir det ju ingen skillnad. Men man vilj ju ändå kunna ha möjlighet med att kunna ha fysisk kontakt med folk ibland ( även om mitt behov av sånt är tråkigt nog rätt lågt jämfört med andra).
Var det nåt mer jag skulle ta upp???…. Ne, var bra. Skrivkramp nu nästan 😛   Jo fan, måste bara säga. Blivit fullstädigt beroende av Arkiv X. Gamla  skräckserien som man tyckte när man var liten. Har kollat klart på första, andra och tredje säsongen nu. Konspiration och aliens. Finns inget bättre. Ska kolla igenom allt under sommaren.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

