Senaste nytt

Senaste nytt: Jag har ont i munnen. Igen har dom där typerna i vita kläder dragit ut ännu en tand  ur min mun. Med vassa vapen i händerna kan jag inget annat än ligga still i stolen medans dom misshandlar min mun.
Förhoppningsvis så blir det inga fler "spännande" tandläkarbesök för mig nu på ett bra tag. Men tyvärr vet man ju aldrig säkert. Det som hände denna gång skiljde sig dock från förra gången. Från början så fick jag extra mycket "lugnande" eftersom jag tydligen inte alls blev lugnare,groggy eller ha problem att minnas förra gången vad som händes. Det är meningen att det ska funka som alkohol och med tanke på hur oerfaren min kropp är så borde väl jag värsta vild av en vanlig dos men inte ens med denna extra dos så hände ett jäkla skit. Blåhåller i stolen medans dom håller på, nästan svettas, går sedan därifrån på stadiga ben ner för trappor utan att ens behöva hålla i räcket (jag måsta ju kolla), och sen ryser man när man tänker tillbaks vad dom precis gjort. Man blir ganska sur när saker inte funkar på en som det ska. Positiva är kanske att jag kan dricka mycket alkohol utan att bli full 😉
En annan skillnad under operationen var väl att man fick lyssna på sin MP3. Fick göra det förra gången men glömde sätta i lurarna innan dom drog skynket över en. Kul att lyssna på "End of all hope" när man sitter där i stolen.
Och när man nu kom hem så vänta man ju det värsta. Minns att inget är över eftersom bedövningen inte ens har börjat släppt än. Och när den gör det så är det bara att hålla ut. Men med bara en värktablett så blev jag ganska förvånad att det gjorde inte så ont. Jag klarade faktiskt hela dagen på den tabletten och nu när jag skriver dagen efter så ska det nämnas att jag inte har tagit nån alls idag. Dock så blödde jag nå fruktansvärt första dagen. Kändes som att flera liter blod kom ur "hålet" i munnen. Min nya tandborste blev ganska rödfärgad på kvällen. Tiden man låg i sängen var dock värst. Ingen bomullstuss (eller vad det är) i munnen eftersom man… inte ska ha saker där när man ska sova. Vet inte hur många gånger jag fick svälja fulla munnen med blod. Var inte trevlig. Men som tur var gick det att somna tillslut. Lovet hittils jobbigaste dag var över. Kanske ska säga också att man var på återbesök på arbetsförmedlingen. Jäkligt kasst att vara "arbetslös", "arbetssökande". Jag ska ju fan studera nästa år, och jag har ju precis slutat skolan. Får man inte vara ledig nångång?!
Dagen efter (torsdags jag opererade mig, fredag idag…. fan vänta. klockan gick precis över tolvsnåret, lördag nu 😛 ). Fredag då. Konstatera på morgonen att blodet inte rann längre. Har dock svårt att öppna munnen. Kan knappt prata. Frukost består av drickyougurt, lunch består av nyponsoppa och grädde och middag blir det köttsoppa. Mer åt man inte. Igen, fan va lätt det är att banta igentligen. Dra ut lite tänder bara.
Närmaste tiden tänker man inte göra så mycket. Vill vila upp mig nu när man har chansen, för nu när man är "vuxen" så verkar alla vilja att man ska leta och fixa ett jobb. Precis när lovet börjar, man har precis slutat den där jobbiga skolan som har gjort slut på en helt, då börjar det krävas ännu mer av en. Och så är det självklart för alla, så jag fattar inte varför inte fler klagar. Är alla utom jag less studier, jobb efter 12 år i skolan? Jag vill inte göra nåt, jag vill inte hitta på nåt, jag vill bara få tillbaks orken man hade när man var mindre. Jag är slut, fatta. Ingen gör det, inte de vuxna iallafalla.
Imorrn (eller just f*n, idag) så tror jag att jag är helt ledig. Ska spela mycket Wii tror jag, få röra lite grann på armarna iallafall. Och nu när man inte har idrott längre så har man funderat på att springa slingan nån dag (litet spår vi har här i Iggesund, precis som på många andra ställen). Får se när det blir. Möjligtvis under veckan. Vet att om jag ska kunna sitta vid datorn utan att få men för livet så måste man röra på sig litegrann då och då. Nog fatt jag inte riskerar att bli fet, men kroppen tar ju en hel del stryk på andra sätt. Gäller bara att hitta den där motivationen som jag ofta brukar bråka med när det gäller fysisk aktivitet. Inte fan har jag nå behov att visa stora fina muskler, jag är fin fin ändå
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

