Helgen som gick

Så jäkla ledig man är men ändå så skriver man inte så speciellt mycket här ändå tyvärr.
Ska börja med att snacka om tråkiga saker. När jag drog ut en tand för lite mer än en vecka sen så gick det ovanligt bra de första dagarna med lite värk och lite blod. Tyvärr så lede det till övermod för mig. Efter bara 3 dagar efter operationen så kunna jag inte låta bli utan tog en Plopp att tugga lite på medans jag läste en bok. Eftersom jag hade precis tagit ut en tand på ena sidan så åt man bara med den andra. Dock så hade man ju också opererat den sidan men det var ju mer än en månad sen och det var meningen att den sidan skulle vara tillräkligt läkt för att kunna användas. Men tyvärr så var det inte så. Jag kände på engång att det gjorde lite ont när jag åt Ploppen. Sen efter så bara fortsatte man ha ont. Jag trodde det skulle släppa helt nästa dag eftersom den sidan skulle inte utgöra några problem för mig. Men när jag vaknade dagen efter så värke det fortfarande. Det var till och med mer än vad den nyopererade sidan gjorde. Till råga på allt så kollade hela familjen konstigt på mig. Jag hade blivit svullen som fan   Inte en chans att jag kunna gå utanför huset. Det syntes så väl. Och ont gjorde det. Jag som trodde att den andra operationen skulle gå så mycket bättre.
Att man skulle köra gokart på fredagen (8 dagar efter operationen) med en vän man fått tack vare balen hjälpte ju inte det hela. Var skitnervös och orolig att man kanske tvingas ställa in det hela. Var ju även en del släktingar som skulle med.
Men som tur var så släppte det lite grann medans veckan gick. Jag åt mycket flytande och undvek allt som man tvingades tugga mycket på, sen satt man mycket vid datorn så att man slapp använda munnen så mycket   När fredagen ändå kom så var man inte fullt frisk i munnen och min frukost den dagen var första gången på över en vecka nu där jag kunna äta mjukmackor  Gokart blev det och vi hämtade upp min vän på vägen dit. Det var första gången på många år för henne medans det var andra gången totalt för mig, men då hade jag åkt första gången förra året. Kvällen var riktigt kul men började inte alls bra när vi fick vänta en och en halv timme på folk som hade bokat banan (vi hade ringt nån dag tidigare och frågat om det var okej att komma vid den tiden och dom sa bara "jadå"). Riktigt jobbigt var det och inte nog med det så kom det regnskurar och blåste en massa(på vägen dit var det uppehåll och solen sken till och med). Men väntan var värt besväret och vi hade skitkul resten av kvällen.
 
Nästa dag åkte resten av familjen till Sundsvall för att handla. Jag derimot stannade hemma eftersom jag håller hårt om mina pengar, och senaste gången jag var där så köpte jag saker jag inte alls använt än. Sen var jag heller inte fullt återställd i munnen heller, svårt att äta, och lite svullen. Dagen hemma gick åt att spela Star Wars Galaxies som är ett mmorpg (massive mulitplayer online roll playing game)"tror jag det klassas som om jag minns rätt". Man är en okänd person i starwars världen och får göra precis vad man vill (typ). Man kan vara människa eller flera andra aliens som man sett på filmerna. Man skaffar yrken (inte bara döda folk), man har hus, åker rymdskepp och massa mer. Sen så sär ju höjdpunkerna när man springer på de kända karaktärerna från filmerna. Men spelet har inte bara en startavgift på typ 300-500kr utan det kostar även 14 dollar varje månad man spelar. Självklart så är det bara att avbryta betalningen om man lessnar eller inte har tid, sen får man såklart rabatt om man binder sig några månader. Som tur är så har dom ganska nyligen tror jag gjort att man får 14 dagars gratisomgångar. Enda man behöver göra är att ladda hem allt och spelar. Sen efter dom där 14 dagarna man spelat så krävs det betalning för att fortsätta. Det roliga är att man kan sen bara ta bort sitt account och starta en ny(man behöver nog inte ens ta bort det gamla). Man kan alltså spela hur många dagar som helst gratis, men man kan bara spela 14 dagar i sträck, och självklart blir det mycket upprepningar i början. Men spelet är skitkul och man blir snabbt beroende. Är glad att farsan vägrar betala eftersom han är gammalmodig och inte gillar att "ge ut sitt kreditkortsnummer" som jag alltid får som förklaring. Är dock säker på att inget kan gå fel eller att han fattat saker fel, men jag sparar iallafall lite pengar genom att inte köpa spelet.
 
Fredag gick och lördag gick. Nu var det söndag. Lite konstigt nog så var den saken jag gjorde mest under dagen var att prata (diskutera). Snackade religion, människa, politik och lite annat med en i säkert över 3 timmar mitt på dagen. Dock så var det över msn, men då är jag också mycket mer självsäker än i vanliga fall och jag har inga problem alls som jag kan ha när jag diskuterar med nån öga mot öga eller i en hel grupp(typ skolan). Bara för kul skull så kolla jag hur mycket allt vi skrev var om man la in det i word, och det blev en liten överraskning när det tog upp 15 sidor och hela filen blev 110kB stor. Jag som alltid klassat mig som osocial. Fast jag har ju vetat att det är annorlunda när det gäller datorer.
Senare under dagen så skulle en sak alla som känner mig bli överraksad att höra. Jag skulle iväg och dansa! Skolkat från idrotten när det varit dans har man gjort och alltid hatat det. Men nu när man slutat skolan så fanns det ändå en nyfikenhet inom en. Jag har aldrig varit ute och dansat förut, hade inte en blekaste aning om hur det var, så hur kan man vara så negativt inställd till det? Min nya kompis som man börjat träffa en del nu efter balen var ju såklart drivkraften i det hela, och aldrig har ju nån ens frågat en om man vilja med på sånt. Och eftersom jag fick henne att följa med på gokart så kändes det bara så fel att tacka nej till erbjudandet. Enda gången kanske någonsin man får chansen. Lite svullen var man kanske i munnen men det syntes inte.
 Jag kom dit. Kompisarna som var där försökte lära mig. Men tyvärr så kändes allt så onaturligt för mig. Och folket som var där. Jag var inte alls en av dom. En främling var jag. Hela min kropp vilja bara därifrån. Jag kunna inte dansa och skulle såklart lära mig. Men ingenting inom mig sa att det var rätt. Jag må ha kompisar där som har intresset, men jag delar det inte alls med dom. Hela min skolgång har jag varit emot det, men dom senaste dagarna har jag undrat om det verkligen var så. Jag var osäker. Men efter kvällen så var jag inte osäker. Jag var bergssäker på att jag inte gillade det. Det var svårt, men när halva danskvällen hade gått så pratade jag med mina vänner där som tagit mig dit att jag inte kunna va kvar. Det var tungt att lämna dom. Jag som är en ganska känslosam kille kände till och med att det börja rycka i ögonen, men jag höll emot. Jag hoppas verkligen inte att dom som tog mig dit kände sig dåliga eller nåt när jag lämna dom och jag hoppas verkligen inte att jag försörde deras kväll. Men jag passade helt enkelt inte in där. Jag är inte redo för dans. Inte på ett bra långt tag.
 
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Familj, Hälsa, Nyheter och politik, Spel, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

