Ovanligt

Gått på bio igen under veckan med min "biokompis" André. Va med honom under tisdagen. Prata, lyssna på musik osv. Sen rent spontant så bestämde vi oss för att gå på Transformers under kvällen. Vi har ju samma smak när det gäller bio (även om han är mer hardcore som kan gå flera ggr på en och samma film fast med olika kompisar). Men jag har tappat räkningen hur många gånger man gått med honom. Kanske ska nämna att filmen var bra, klart över förväntingar. Man trodde filmen bara skulle vara effekter men det fanns faktiskt en handling som dög också, och faktiskt ganska bra med tanke på att allt är taget från en teknad serie för småungar. Effekterna då? Dom fanns där och i gott överflöd samt var extremt bra gjorda. Nog inte sett nån snyggare film.
Men det "ovanliga" jag tänkte berätta hände faktiskt igår (torsdag). Jag slutade hockey för ca 4 år sen, har inte sportat alls sen dess, senaste idrottslektionen man hade där man blev svettig var för kanske 8 veckor sen. Så nog fan var det dags för att gå ut och springa lite. Lillbrorsan spelar ju hockey så han får ju inte ta det lugnt under sommaren ens, så jag fick lite mer motivation att sätta igång nu när man fick nån att springa med. Ingen lång runda sprang vi, nånstans mellan 1,25 och 1,5km måste det nog vara. Och satan va trött man blev. Nog fatt jag höll bättre tempo än brorsan (han är lite skadad i benet), men sen så tog min återhämtning 4ggr så lång tid som honoms. Jag slukade vatten i mängder och behövde stretcha som fan för att inte få träningsverk dagen efter (som jag nu kan konstatera att jag inte fick  ). Förhoppningsvis så är detta ingen engångsföretelese utan jag måste verkligen fortsätta med det här. Blir först att man springer ett varv åt gången runt slagberget (en stor slaghög som gör att man inte missar Iggesund när man åker förbi). Sen blir det kanske 2 varv, och efter det så drar man till spåret och springer nåt varv och sen flera. Nu när jag äntligen börjat så får jag inte ge upp. Min fysiska form hänger på det.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Hälsa, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

