Helgen spenderad i stugan

Ännu en helg gick bort. Men som tur var på bästa möjliga stället. Stugan. 3 härliga dagar utan datorn. Man skäms nästan över hur mycket man sitter när man är hemma och vissa blir ju oroliga över en. Men som jag sa till farsan för inte så längesen efter att han sagt på kvällen " Har du suttit hela dagen nu framför datorn, fan va enformigt det måste vara?". Svaret då som jag måsta ge honom blev då vad jag gjort på datorn under dagen: Börjar alltid med att logga in på msn. Jag använder msn som "normalt" folk använder mobilen, så jag håller kontakten med folk (jäkligt billigt bla och man kan oftast prata med flera samtidigt), loggar även in på steam ( program som sorterar vissa av mina spel), sen så loggar jag även in på skype. Skype har jag för att det är där jag har kontakten med folk från en allians på ett webbspel som heter ogame (finns på www.ogame.se). Därigenom så har jag kontakt med en stor skara människor som gillar spel och ärligt talat är jag bland de yngre där. Är skitskoj att ha kontakt med folk som har jobb,familj och barn men som ändå får tid att spela lite på dumburken. Sen är det också skönt att veta att det finns många äldre som faktiskt kan spela (existerar faktiskt inte i min släkt alls) och den älste personen jag har kontakt med genom skype och just genom ogame är en person som är 50 år gammal!!! Det är vad jag kallar en modern människa. Är ju liksom en omöjligt tanke att man kanske kan spela med kompisens farsa eller nåt. Men nu fortsätter jag. Loggar in på msn,skype och steam är det första man gör när man slår på datorn. Sen blir det oftast att man går in på starwars.se eftersom man är admin på deras forum och för att "självklart" så är starwars ett av mina absoluta huvudintressen. Efter det så går man vidare för att hålla sig uppdaterad om spel, och det gör jag mest genom att gå in på pcgamer.se hemsida, samt även mikrodatorn.se (numera techworld). Efter alla forumbesöken så blir det dags att kolla till webbspelen man håller på med. Just nu så är det ogame, travian och gindis man kör. Detta är spel man oftast spenderar några minuter på då och då men jag som är "seriös" gamer kan mycket väl sitta nån eller några timmar per dag. När webbspelen är under kontroll och man kanske snackat med några på skype eller msn så blir det dags att göra nåt. Oftast så blir det då nåt spel man sätter igång, antingen med några kompisar eller själv, sällan också att jag spelar samma spel flera dagar i rad, utan jag varierar en del (blir jag beroende av nåt spel håller det bara i sig några dagar), jag är varken counter-strike nörd eller world of warcraft nörd. Nu för tiden så kan det dock bli annat än att man spelar. Har som jag nämnt tidigare börjat kolla på Arkiv X serien på datorn och det kan faktiskt bli några avsnitt per dag. Sen får vi inte glömma heller att min dator är också min musikanläggning. Har väldigt få låtar och ganska tunt intresse för musik men nog blir det att man lyssnar då och då, man har ju lagt ner ca 2000kr på att ljudet från datorn ska vara i toppklass, så då gäller det att man använder grejorna också.
Så man måste väl säga att man inte bara spelar spel framför datorn. Förutom det jag redan nämnt så läser man ju också alla sorters nyheter på nätet (informationsfreak nästan). Det som får lida mest för mitt datorsittande är (förutom då det fysiska) tex TV-sittande (minns inte riktigt vad genomsnittssvensken satt framför TVn men jag minns att jag inte ens satt hälften av den tiden). Sen allt prat och sms-skickande får lida eftersom jag föredrar msn. Allt partayandet som alla klasskompisar gör typ, är det inte varje eller varannan helg så är det var tredje kväll som dom super sig fulla (tyvärr alltså, jag kan inte ha kul i närheten av sånt folk), sen så lider väl även lite den vanligt sociala biten ansikte mot ansikte (dom jag delar mina intressen med är sällan dom jag kan dra till och knacka på dörren hos, utan dom bor oftast många mil ifrån en. Men nog drar man till kompisar också som bor nära, men visst kan det ta några veckor ibland utan att det händer, men för mig så är det inget jag lider nåt för, kanske andra då som vill lära känna mig lite mer)…
 
Men nog med datorsnack nu. Blir så mycket avstickare. Det jag igentligen skulle berätta var om när jag var i stugan i helgen. Men det är väl inte så speciellt igentligen. Varmt och soligt( dock inte jämt), kan ha varit ännu varmare och ännu soligare för min del. Blev inte mycket bada. Väldigt mycket läsa starwars böcker blev det(550 sidor totalt på 3 dagar, engelskt,pocket). Men sen fick vi faktiskt besök från Norge. Min morbror som bott i Norge i 12 år nu tror jag det var kom och hälsade på(händer ca 1 gång per år). Och med mina morföräldrar och fler släktingar från min mors sida så blev ön vi har stugan på ganska full.
Sen får jag väl inte glömma att jag plocka fram kameran igen. Nu skulle det lekas. Inte ett enda hörn på ön undvek att bli undersökt och under mina 3 dagar där togs över 200 kort. Dom bästa (enligt mig) och mest passande bilderna lägger jag ut i bildspelet som vanligt.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Familj, Resa, Spel, Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

