Sommaren slut nu?

Hopp ner i vattnet, sen upp på land igen för att torka sig i solen. Jäkligt härligt det. Tyvärr så klarar man sig med halva handen för att räkna hur många ggr det har hänt denna sommar. Så jäkla illa är det. Visst, man bor bara nån kilometer från en riktigt badstrand och bara några hundra meter från badvänligt vatten, men det är bara ute i stugan som räknas. Bara 2ggr har vattentemperaturen varit över 20 grader, och på nåtkonstigt vis så känns det kallt. Måste vara 22 för att man ska kunna vara i en längre stund och det har aldrig hänt i år. Samt så har man inte åkt ring efter båten i år "än". Snart mitten på augusti för i ********.  Förra året åkte vi totalt mer än 15 gånger. Året före det var det nog ännu mer. Kass sommar måste jag säga, för jag har svårt att tro att det bli nån större förändring innan hösten är här. En vecka med över 25 grader i luften och över 20 i vattnet saknas.
 
Men anledningen till att sommarn snart är över är ju för att alla drar nu. Vännerna drar till alla håll runt om i Sverige för att fortsätta studera. Blir så när man gått natur. Och dom kompisarna som inte gått natur läser vidare dom också eller så har dom redan hittat nåt jobb som dom tycker passa. Tyvärr så har man inte samma tur, men sen är ju frågan om man har kollat tillräkligt hårt själv. Även om jag ska ta det lugnt ett år nu innan jag också studerar vidare så betyder det inte att jag har semester i ett år. Måste ha nån inkomst jag med. Och tillslut så fixar det sig. En kortsiktig lösning är här då jag ska hjälpa till med storstädning här hemma och varför vi ska göra det kommer nu.
 
Huset vårt är sålt. Lite billigt tycker jag men om man tänker på vad vi betalade för det i början så har det ändå ökat en hel del i % som i resten av landet. Nu gäller det bara för oss att finna hus i Hudiksvall. Dom mest attraktiva husen är dom som är gångavstånd från Ericsson där mina föräldrar jobbar (då får även brorsan nära till gymnasiet sedan om 2 år). Hur det än blir så kommer jag ändå bara bo där i 1 år innan jag drar vidare förmodlingen för att studera (undantag kanske om man studera Gävle).
Men men. Flytta är alltid jobbigt. Alltid finns känslan att man måste lämna saker bakom sig och som kommer vara försvunnen i all tid. Men sen att en massa nya saker kommer. Flytt betyder alltid stora förändringar, både bra och sämre. Men allting löser sig tillslut, det gör den alltid (mitt måtto).
 
Nu till hösten så blir det att man gör sin andra stora resa. Har varit till grannländerna våra många gånger, men längre än så åker man nästan aldrig i vår släkt (vi är så otrolig tråkiga och konservativa), och tyvärr så smittar det av sig på mig eftersom jag alltid känner oro för resor. Men nu, sen vår Florida resa (kanske inte nämnt det i bloggen förr men vi har varit i USA/Florida i 2 veckor, år 2000). Nu blir det antingen Tenneriffa eller Gran Canari (stavning osäker). Solsemester alltså, vilket passar bra då solen inte brydde sig om Sverige i år. Skönt att få göra nåt "ovanligt" och "nytt". Vi har det inte dåligt ställt med pengar, vi kan nog ganska lätt göra dessa typer av resor varje år, men mina föräldrar säger att "tiden inte finns". Knasig bortförklaring tycker jag. Som min morbror nästan, som sa för några dagar sen: "Finns inget som lockar mig utomlands, allting finns ju här i Sverige". Kommentar: Välkommen till 2000-talet jä*** grottmänniska.
 
11 helt nya starwars-böcker står nu på hyllan alldeles redo för att bli läst. Kosta mig 950kr inkl frakt. Nu kan jag iallifall inte ha tråkigt de närmsta 2-4 månaderna. Men sen har också Steam förändrats. Ett program som man kan använda för att köpa mängder med spel och ladda hem dom, sen uppdaterar Steam spelen ganska effektivt, sen kan man samla vänner genom programmet. Det nya som har hänt där är i princip att man fått en egen sida på Steam. Där kan man skriva lite allmänt om sig själv, porträtt osv. Står även massa statestik om en, vad man spelar, hur mycket, hur bra man är. Sen kan man även skapa grupper, chatta genom mikrofon (mick) och mer. Detta har gjort att man blivit lite mer beroende av just spelandet. Jag som precis börjat tröttnat på Steam och dess spel. Men det verkar inte ske. Och i oktober tror jag det är kommer nästa del i Half-Life serien som jag verkligen älskar, plus 2 mindre jäkligt lovande spel får man med. Sen kommer även Crysis nångång då (kort sammanfattning om det spelet:brukar klassas som snyggare än verkligheten).
 
Sista grej jag vill tråka ut ni läsare med är hur jag upptäkt hur jobbigt det är att inte ha någon religion. Låg för nån kväll sen i flera herrans timmar och funderade över livet och universum. Skulle ta dagar att skriva ner allt jag funderade över och kom fram till. Och det är ju inte första natten heller det händer och långt ifrån sista. Ibland känner man sig också som nästa Messias, fast typ anti, som krossar allt som har med religion att göra. Kortfattat vad jag tänkte var att jag fortfarande tror att religion är ett hinder för mänsklighetens utvekling. Dom predikar om fred och ro, men om det inte är så att dom fortfarande leder till en massa lidande och död så har dom fortfarande blod på sina händer sen saker dom gjort tidigare i historien och som gör dom lika falska som alla andra. Men jag hatar inte religion eller dess utövare utan jag hatar alla som får makt genom religion, vilket är en hel del folk, och religion kommer alltid vara fullsmackade av såna typer.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola, Religion, Resa, Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

