Stillsam natt

Lirade lite counter strike source igår kväll. För att undvika trötta ut läsarna med detaljer hur spelet gick till så räcker det väl med att säga att jag vann 3 av de 4 matcherna jag körde och allt under en timmes tid.  Detta gör en på fint humör eftersom även några veteraner var inne som jag då lyckades stå upp mot.
 Men det har ju sitt pris. Spelandet kräver stor konsentration och hjärnan ska inte få chansen att "lugna" ner sig. Tung och snabb musik i bakgrunden ser till att man håller sig igång även under pauserna (kör i ett spelläge där man inte har sån nytta av att höra motståndarna springa bakom en). Klart som fan att man blir svettig under spelandet men tack vare att det gick så bra så nöjde jag mig efter en timme. Tackade för mig och lämna.
Jag alldeles varm och rummet kändes lika så. Omöjligt att sova såhär tänkte jag, så jag stängde av datorn ovanligt tidigt och öppnade balkongdörren. Kolsvart ute. Såg dock till min förvåning en stjärna på himlen. Kollade några sekunder till och såg många fler. Längesen man såg en stjärnklar himmel. Öppnade dörren helt och gick ut. Mycket fint var det. Gick längs balkongen så att jag nådde fönstret som går till rummet bredvid mitt och där jag visste brorsan satt vid datorn. Knackade så klart på fönstret även om mina steg på balkongen hördes väl. Till min stora lycka så skrämde jag nästan ihjäl min yngre bror. Han hade headset på sig så han hörde inte alls att jag tagit mig ut på balkongen medans han hörde klart och tydligt mina knackningar.
Nu när man ändå var ute på balkongen och himlen så full av stjärnor så kunna jag inte låta bli att stå kvar och titta. Gick så långt att jag tog på mig en tjocktröja (va faktiskt kyligt kl 1:10 på natten) och tog även ut stolen jag gjorde på syslöjden. Satt inte mer än 20min dock. Men det räckte. Var mycket härlig avkoppling. 10st klara stjärnfall såg man under dom där 20 minuterna samt 6st inte lika klara och även 4 sateliter som rörde sig över himlen. Så det är helt klart inte händelsefattigt att bara kolla rakt upp mot himlen en klar natt. Är förvånad att inte fler gör sånt för jag vet att dom allra allra flesta inte orkar ta sig den tiden. Såg även den största stjärnfallet jag sett nånsin under kvällen. Klart dubbelt så ljusstark än den näst största man sett, och då är jag typen som kollar upp mot himlen några timmar totalt under ett år. Så man passade även på att önksa sig något. Får se om den slår in nångångBlinkning
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Familj, Hobbyer, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

