Hej och hå

Då var man en sofa rikare då. Får den om 6 veckor dock. Kommer vara skönt att inte behöva ligga i sängen när man kollar på TV. Skön och fin med mycket slitstarkt tyg. Lät nästan som att den skulle klara av en kärnvapenexplosion. Dom på MIO (köpte där) lurade oss nog på några hundra kronor säkert med att välja en lite dyrare än vad vi tänkt, men jag bestämde och den var klart skönare än den första som jag tänkte. Givetvis så fanns det ännu fler som var både skönare och finare, men självklart också alldeles för stor för mitt rum och 3ggr så dyr. Jag skulle fan må psykiskt dålig om jag köpte en sofa till rummet för 13000kr. För dom summorna får man ju en 42 tums platt TV eller en hyfsad speldator för. Lite väl sjuka priser enligt mig.  Brorsan köpte ett mycket fint databord där också, är lite avis eftersom jag måste ta med mig det gamla till nya huset. Kom även på att jag måste ha en ny hylla. Måste ju kunna ha nånstans där man kan skryta över alla filmer,spel och böcker man har. Hade man råd….
Guldläge då om man fick jobbet på bruket. Dagdrömmer fortfarande om det. 430 ansökningar mot mig. 30 ska på arbetsintervju. Hoppas, hoppas, hoppas. Tankarna går runt i huvudet på mig om och om igen. Och det är liksom inte pengar som drar en. Just att få göra nånting och att jag tror att jag skulle verkligen gilla att arbeta där är det som verkligen drar. Inte så många dagar kvar innan man får svaret.
 
Köpte nytt spel igår faktiskt. World in Conflict. Svensktillverkat och strategispel. Planering och taktik, men också en massa sammarbete. Finns nog inget spel som kräver så mycket sammarbete från andra för att lyckas. Är man själv blir man mos. Infanteri blir åker på stryk av tanks, som i sin tur åker på däng av helikoptrar, som i sin tur skjuts ner av anti flyg missiler från supporttyperna. Men support kan också bli mosad av tanks, och infanteri med bazookas som gömmer sig i hus är livsfarliga för tanks, då behövs artilleri från supporten eller helikoptrar. Och är man less på allt så kallar man ner en taktisk atombomb och spränger bort 25% av kartan. Älska krig när det är på skoj. Taktik och sammarbete gör spelet till det bästa strategispelet som släppts i år. Sen är det ju snyggt som fan. Ska posta lite screenshots senare. Utzoomat så är det riktigt snyggt, zoomar man in så blir det fan ännu snyggare (aldrig hänt i detta typ av spel).
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

