Flytten närmar sig

Har inte ens gardiner i rummet, hyllorna står helt tomma lådorna lika så, man får hoppa över flyttkartonger i rummet. En dator och en tv är det enda som kan bjuda på aktivitet i rummet. En starwarsbok ligger på natugsbordet. En fjärdedel av vårt vardagsrum är fyllt med kartonger och andra flyttgrejor. Har idag putsat alla fönster på övervåningen. Låter lite när det faktiskt bara är 5st fönster. Men på varje fönster sitter minst 4st glasrutor och eftersom båda sidorna ska göras ren så blir det då hela 40 glasrutor. Då är inte alltandörren eller toalettsfönstret medräknat Glad med tungan ute Imorrn blir det nedervåningen om vädret tillåter.
Tänkte sätta mig ute en stund och kolla på stjärnor men tyvärr verkar det vara molnigt. Måste ju ta chansen nu när man inte gör nåt om dagarna. Kanske aldrig får tid för detta i resten av mitt liv. Eller jo, men ändå. Så fint, så stillsamt, så lugnande. I Hudik blir det svårare.
Har verkligen börjat lyssnat på hemsk musik. Alla hatar det. Ingen lyssnar på det. Det är hemskt, det är terror. Kanske därför det känns så bra. Death Metal . Eller  "viking-themed melodic death metal" som det står i wikipedia. Melodisk dödsmetal med vikingtema på svenska alltså. Dock bara en grupp. Bara en grupp jag inte hatar. Bara en grupp jag gillar av den musikstilen. Dom heter Amon Amarth . Svensk grupp. Typer med långt hår,skägg och som det verkligen syns på att dom gillar öl. Inga jag skulle gilla i verkligheten alltså. Men musiken diggar jag. Jämt när jag spelar css, och då menar jag jämt, så sätter jag igång deras senaste och mest hyllade album "With Oden on Our Side" för att få hjärnan att börja komma igång. Det är verkligen tung musik, grym och hård. Perfekt för svenska pansarvagnschafförer om det skulle bli krig. Men jag måste säga att jag gillar bara deras senaste album och några få låtar från deras andra album, annars är de inge vidare, bara ren skrik och förvirrande musik. Och jag gillade dom inte i början heller. Såg dom på ztv första gången tror jag. Medelmåttig tyckte jag då. Fick hem några gigabyte musikvids med metall musik. När jag lyssnat klart så var det faktiskt Amon Amarth jag mindes mest. Resten förstår ni nog. Death Metal är dålig, men Amon Amarth är kung ändå. Man måste bara vänja sig först.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

