Gran Canari resan

Var över en vecka sen man kom hem. Har inte orkat skrivit eftersom jag vet att det tvingas bli en del. Men nu så har jag funnit orken.

Kortfattat:

 
Mycket härlig semester. Varm, men inte för varmt, ingen solbränna, men solbrun blev man, vågorna så härliga. Enda dåliga var att man inte hade nån brud med sig eller hitta någon där. Annars var det super.
 

Långa typiska Wilfer88 text:

Nu vill jag börja klaga på brudarna där. Fanns ytterst få tjejer/kvinnor i min ålder där. Otroligt lite att spana på. Och på stranden var det bara tanter som sola topless. Riktigt surt. Kanske skulle försökt hålla mig uppe lite längre på kvällarna, men det var svårt när familjen drog upp en så tidigt på morgonen.

Men jag kanske ska börja från början. Satt igång mot Arlanda en fredag kl 11:00. Mycket bra tid. Sitta i bil är bara tråkigt, men som tur hade man mp3n med sig. När vi kom fram så var vi rätt hyfsad i tid. Kanske lite för tidig. Och extremt för tidig märkte vi senare. Flyget förtjenades 1 och 1 halv timme. Extremt surt. Lät som att det var nåt med tillåtelse att flyga över Spanien som krångla. Men men. Vi lyfte tillslut iallafall. Lite trångt plan bara. Och litet. En mittengång och 3 stolar på rad på varje sida. Minns att det var 2-3-2 på planet vi åkte till USA senaste gången. FÖR 7 ÅR SEN. Vi reser i familjen på tok för lite. Men nu till Kanarieöarna så var det istället någonting extremt mycket bättre. Maten. Har verkligen hatat flygmaten sen USA resan. Nu så blev vi serverad kyckling och ris på vägen dit. och lasagne påvägen hem. Kan inte klaga alltså. När vi var framme så blev det buss resten av vägen. 30 min typ. Sen blev det incheckning. Inge hotell utan vi bodde i ett såntdär litet hus, bungalo om jag inte minns fel (som jag dock kan göra ibland 😛 ). 2 poler på semesterområdet. Var rätt kallt vattnet där men det förstår man eftersom man måste kunna svalka sig när solen ligger på. Och man vänjde sig snabbt. Totalt under den veckolånga vistelsen så var man bara i polen 4ggr. Detta pga att vi gjorde annat om dagarna vilket jag tyckte va super. I USA så var det tvärtom. På kvällana så spela man en massa airhockey (satan vad vi brände pengar på det där korkade spelet :P), men också lite biljard. Men som sagt så var det tur att vi inte var där sålänge om dagarna. 90% av folket där var tyskar. Dom hade underhållning där som var på tyska, radion kunna man höra på tyska och även TV-kanaler som var på tyska. Tysk provins alltså, mitt i Gran Canari. Eller vid kusten rättare sagt. Los Palamos (sämst på namn måste jag påminna er om). Vi undvek Playa de Engles som låg bredvid med rätta eftersom det är känt som ett turistmål för europas bögar. Vi hade tur, såg inte några killar som höll handen eller saker som är värre. Har inget direkt mot dom, men jag har alltid varit rädd att dom ska börja spana in mig. Var ju tjejer jag var ute efter, och som jag redan sagt hitta väldigt få av. Men nog snackat om det.

Vill snacka om stranden. Så underbart. Alldeles perfekt sand och stora vågor. Är så synd att man inte har en fullt vattentät kamera med sig. Skulle så gärna vilja knäppa på 3m vågorna som kom mot en. Man liksom tog satts för att hoppa över dom men man få ändå allt över sig. 2m vågor var väl mest normalt, men var och varannan minut så kom det några större direkt efter varandra. Med tanke på min längd (1.83) och hur lång jag blir när jag sträcker upp mina armar så va nog den största vågen som slog till mig runt 3,3m hög. Otrolig känsla när havet leker med en. Ingenting jag fick uppleva i USA. Var många timmar ute i vattnet för att bli mörbultad. Klart semesterns största plus.

Vi var dock inte alltid på stranden. Mot min vilja så shoppa vi en del. Riktigt urkast måste jag säga. Var våra priser eller högre som man sedan måste pruta ner så gott det gick. Tappa helt köplusten.

Roligare var det därimot på Aqualand. Massa vattenattratkioner. Bad, åk skrik och plask. Var väldigt kul där ända tills man testat allt. Då hade man svårare att ha kul. Känslan att man börja växa ifrån dessa roliga saker var stor. Kanske hade varit roligare om man hade någon annan än brorsan med mig, men vad hade man för val. Jag var där med dom, inte själv, eller med en kompis, utan en familjesemester. Men berg o dalbanor tröttnat man nog aldrig på 😛

Under dagarna så måsta man ju även äta en massa. Frukost på hotellet  var underbart. Bara att plocka och plocka tills magen spricker. Gjorde jag nästan. Sen på dagarna så blev det resturangmat varje dag. Megaplus- inte Mc Donalds en enda gång. Var kanske på där 10ggr under 2 veckorssemestern i USA (skäms, även om det var brorsan som grina varje gång vi inte var där). Men nu hade brorsan växt upp och det blev olika maträtter varje dag. Dock hitta vi inga direkta spanska matställen. Blev inte nå spansk mat. Men jag såg det ändå som ett stort lyft. Knäppt kort på en del saker jag åt. Måste ha gått upp en del sen senaste gången jag vägde mig. Att vi åt på svenska resturanger 3ggr totalt ser jag dock bara som ett mindre minus. Var klart bättre än att tvinga sätta i sig någon hamburgare.

Värmen där nere var också behaglig. Det var inte ybervarmt där. Runt 23 grader i skuggan. Strax under 20 skulle jag tro på kvällarna. Tyvärr så var det inte  sol varje dag, men hellre det än att det skulle vara olidligt varmt och solbränna som förstör den fina bruna huden man nu fått.

Hände mer där nere men forstätter jag såhär blir det för mycket. Hemresan gick fint. Flygplatsen där nere tyckte jag fungera mycket smidigare än på Arlanda, detta trots att inget stod på svenska. Klart förvånande. På hemresan så märkte jag dock en sak. Min MP3 var borta. Ler halvt. Den sög och jag hade betalat mer pengar för den än det var minne i den. Är glad att jag får köpa en ny. Är alltid nåt som ska glömmas och jag är verkligen glad att det var mp3n. Katastrof om det var kameran min, eller mobilen. Dåliga med kameran dock var att den krånga nå fruktansvärt. Var omöjligt att ta bra nattbilder och även många när det var ljus så blev det oftast suddiga. Skulle ha gjort som farsan och köpt ett större,snabbare minne till den(den blev konstigtvis inte bara mer plats i den, kvalitén blev också bättre pga att minnet var mycket snabbare. och farsan lyckades få den för under hälften av vad minnet skulle kosta här).

 

När man äntligen var hemma så var det bara att sätta igång och arbeta. Mitt rum var tomt och nytt golv hade man. Säng, dator, TV måsta flyttas in. Man var riktigt slut när kvällen kom. Och medans man flytta grejorna så såg man hur det snöa ute. Från 23 och bar överkropp 24/7 till minus och vinterjacka. Buu för Sverige.

 
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Resa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

