Inget och inget

Gör ju fan inget om dagarna. Går runt i nya lägenheten och spelar data med folk, söker jobb, spelar wii tills man får tränsingsvärk (löjligt, eller hur?). Lyssnar på Amon Amarth för att hålla folk borta från rummet mitt(funkar skitbra hittills). Snackar skit genom msn, skype och på forum dag ut och dag in. Känns då som att så livet ser ut så iallafall. Dock idag när jag kollad i kameran min så såg jag att jag gör ju lite annat också.
Som jag berättat tidigare så går man och kollar på hockey då och då, både a-laget och på brorsans hemma matcher( inte varje dock Glad med tungan ute ).
Sen i onsdags så var man på EM (möbelaffär) och köpte en hylla till rummet som man saknar så. Kommer dock inte förns i januari. Svindyrt. Vilja ju gråta och be morsan att vi skulle kolla vidare, men den var ju så bra tyckte både hon och jag så hon tvinga mig. Massa ettor och nollor som kunnat hamna på annat bra enligt mig. Sen leder den ju till mindre julklappar och presenter på födelsedagen för mig. Smällar man får ta. Måste lära mig leva utan saker ett tag till då.
En rolig sak till var att HT (lokala tidningen) var på EM samtidigt som oss. Blev fotade (inte sparkad) av dom och dom tog våra namn. Redan nästa dagen syntes man i tidningen då Cool Har dock keps på mig och pekar samt vrider hela kroppen mot en hylla så ingen kände nog igen mig Glad med tungan ute men namnet var där iallafall för den uppmärksamme.
Sen har man ju också varit på dop nyligen. En kusin som fått sitt andra barn. Liten pys vid namn Edwin (Edvin?). Var första gången i kyrkan på mycket mycket länge. Alltid tackat nej förut. Ingen där som behöver veta att man gör raider på credoakademins kristna diskussionsforum. Att man följde med var ju för respekt av lillgrabben och kusinen sin. Nog fatt dom är moget folk och skulle förstå om man inte kom, så vilja jag dock känna hur det va att vara där inne. En sedan länge bortglömd känsla. Svaret: Fullständigt onödigt att ta med grabben dit för att tvinga honom gå med i församligen. Guds hus kanske, men vinterkylan trängde ändå in där. Fortsätter glatt att vara ateist och nybörjar humanist.
Anledningen till att man plocka fram kameran idag och börja skriva lite här ( känns som att man gjort ett uppehåll faktiskt) var för att man gjorde ett besök hos syrran. Hon har velat att vi skulle besöka henne nån vecka nu. Hon har nämligen fått en ”bebis” som hon säger. Inte hon som varit gravid dock. ”Liten” ponny har hon köpt. Bara 7 månader gammal. Jättegullig sak. Som man ser på en av bilderna så är den dock till massan ganska stor. Lite mer än 2ggr så tung som syrra Glad med tungan ute Tyvärr så fick jag inga bra bilder på lillen. Men fick några dugliga på de större hästarna som var i samma hage. Jag gillar konstigt nog den största av dom. Fina och respektingivande djur det där. Var spännande att stå bredvid dom och klappa. Var väl minst 7, 8 år sen man gjorde de senast när man ”tvingades” hämta syrran på ridträning. Kommer inte tacka nej nästa gång nån ber en komma på besök hos djuren igen.
Mer orkar jag inte skriva nu. Ska ta och kolla på MTV Fuss och lyssna på lite metalmusik. Är oftast bara kass musik , men nångång måste dom ju komma med någont man gillar. Rammstein, Amon Amarth, Sabaton och Nightwish är ju favoriter när det gäller musik.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Familj, Musik, Religion, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

