Vintern med lite snö

I förrgår snöa det fint. Snö på tak och vägar klär Hudik bra. Idag är nästan allt borta. Kom en regnskur och nu ser det sådär deppigt ut igen. Blask och slafs.
Inte skrivit på många dagar nu. Mycket att göra och inget att göra. Dvs inte mycket man planerar, men man gör mycket saker ändå. Idag tex leta man efter en ny bok. En ny bok för min egendom, men författaren är 2400 år gammal och har spridit inspiration ända sen dess. Och det är inte ens om religion Glad med tungan ute The Art of War eller Krigskonster av Sun Tzu(alternativ namn finns). Faktiskt lånat boken på bibblan förr, men det var några år sen och nu vill jag ha den. Står bra tips i den som inte bara används till att döda folk på bästa sett med. Tyvärr så var det ingen bokhandel som hade den inne. Så jag fick beställa hem den. Medans jag ändå var på G så beställde jag hem 3st livsuppfattningsböcker. 2 pro-ateistiska och en buddistisk bok (Dalai Lama är det inge fel på). Ska försöka köpa mig nåt par pro-kristen och pro-islam böcker med satt det blir rättvist. Jäkligt religös man blivit. Fan asså. Filosofi är det värsta som finns. Börja aldrig med sånt.
Väntar på att få hem min bokhylla!!! Ska då också ta dom där korten jag lovat på huset satt alla får se hur monsterlägenheten blev till en rätt schyst lya.
Planerarar att dra till Örnsköldsvik i sommar. Själv eller inte är skitsamma. Största Star Wars mässan någonsin i Sverige och den hålls närmare mig än den någonsin gjort. Känns som ett måste för mig. Resa och inträde kostar ändå bara några hundra totalt. Går lätt med tåg. Sen blir det nog köpa köpa köpa. Har inte ens en Star Wars tröja Generad Längtar.
Jobb…. har jag inte. Kommer fan inte få det heller förns man börjat studerat igen. Ska nu börja med "jobgaranti för unga". Mer intensivt med arbetsförmedlingen betyder det. Suger. Jag tar bara jobben jag gillar. Tänker inte ta något tills vidare jobb. Det är inte att vila upp sig inför studier.
 
Just ja. Snart 20. Haha, inte ens tonåring snart. Fördjävligt. Hata bli vuxen. Allt förtroende och kunskapen man väntas ha/få. Kompisar som vill supa ner en, syrra som vill supa ner en, föräldrar som kräver att jag ska ta körkort osv osv. Dom kan ta sig någonstans. Samhället sätter tillräkligt press på en. Religiösa som tror att det är att vi vänder Gud ryggen som är problemet. Dom kan också ta sig någonstans. Jag som sitter vid datorn en fjärdedel av dagarna kan också ta mig någonstans Glad med tungan ute Mer böcker och filmer krävs, samt behöver jag göra stan lite oftare.
 
Förresten. Har nu i en vecka typ slutat med vanliga mjölkprodukter. Har en vana att jag varit dålig i magen rätt ofta. Tror nu det beror på att jag är laktosintolerant precis som storesyrran min. Har dock varit lite lös 3 ggr sen jag började, men det kan nog kopplas till andra saker, som typ godis och att jag fortfarande rör mig lite Ängel 
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Jobb/skola, Religion, Star Wars. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vintern med lite snö

  1. Jeanette skriver:

    Haha, jag tänker inte ta mig någon starns. Lördag den  2 februari blir det KROGEN…. Jag tar med mig en flaska gott vin.. :-)
     

Kommentera

