Påsken

Kristendomens viktigaste högtid. Sammanfaller konstigt nog samtidigt som judarnas påsk trots att dom skiter fullständigt vad som hände med Jesus och när. Tror gubbarna som skrev den där tjocka boken hade något med tiden att gör. Lura över lite judar till deras religion. Min åsikt, min analys. Men nog med religionssnack. Fan halva Sveriges befolkning bryr sig inte om religion denna stund, vilket jag blir mycket glad av. Istället lägger dom ner denna fria tid till varandra.
 
Själv har det hänt en hel del denna påsk. Ovanligt mycket skulle jag säga. Som bilderna visar har jag varit ute och gått en del. Få lite solljus och frisk luft. Men fortsätter man och kolla på bilderna ser man ännu roligare saker än bara ute och går.Var hos farmor min och åkt skoter!!!  Ler Två evigheter sen senaste gången man gjorde det. Helt underbart var det. Drog iväg i (runt 50 kanske det var) full fart genom snön. Hade perfekta öppna sjön att åka på som självklart hade tjockt lager is. Perfekt väder var det också, vet inte hur länge vi höll på. Vuxna leksaker det där.
 
Det var på fredag det. På lördagen (tror jag det var) så åt man middag ute med gamla kompisar och kompisars föräldrar (var väl mer en träff för dom eftersom dom känt varandra i över 10 år utan att gjort något speciellt tillsammans senaste tiden eftersom vi barn går mer skilda vägar nu). Var jättetrevligt och åt riktigt god mat.(*jämfört med maten hos farmor så var skillnaden så stor som det går mellan mat och mat*). Blev en liten "efterfest" hemma hos oss eftersom vi bodde rätt nära resturangen. Blev lite dricka och så här, men som vanligt tog man själv inget starkare än en påskmust.
 
På tisdagen kom nästa stora grej. Sundsvall! Senaste gångerna man varit där har man kommit hem tomhänt. Inte denna gång. 8 filmer totalt blev det. En krigsbox på 5 filmer (gamla filmer), 2st starwarsfilmer eftersom jag inte haft alla på dvd, sen även en musikkonsert (hur fan stavar man?) av Nightwish. 8 filmer och priset blev 650 totalt för dom. Brorsan skulle givitvis vara värre. Guitar Hero 3 var det första han la märke till när vi gick in på Rocks. Playstation 2 tyvärr. "Vill ha!" sa han. Gick lite längre in i affären och såg att det fanns till Wii. "Måste ha!!!" blev det. Så nu har man givitvis fastnat själv. Hemska brorsan. Spelet är ju störtkul och man kan nästan spela hela natten igenom om man inte störde grannarna av allt oväsen Glad med tungan ute Som vanligt med Wii så är det lika kul att kolla på som att spela själv. Flera riktigt bra låtar är det också i spelet eftersom det är "Rock Legends" plus lite extra annat.
Annat i Sundsvall så var på Mediacenter eller va fan det hette. Stort så in i helvete. Allt fanns och i stora mängder, variationen total. Mina bilder avslöja litegrann. Man får igentligen inte knäppa kort där inne, men inget jag visste förns man tagit några redan(farsan har bra koll han). Men det var bra att jag missa den detaljen. Fan måste ju visa upp kameran man såg för det ofantliga priset och storleken. Hemskt var det. Annat med TVn man såg. 70 jävla tum var det största man såg. 42 är tillräkligt stort för medelsvensken. 32 tums är väldigt vanligt nu för tiden. 50 tummare räknas som väldigt stort. 70 är bara sjukt. På hemvägen blev det MAX hamgurgare. Sjukt gött det med. Fattar hur dom lyckas få det att bli så gott.
 
Har jag berättat klart? Nästan. Idag var jag hos storesyrran och gratta i förskott på hennes 23-år födelsedag. Fika, tårta, leka med en hund dom tar hand om varje helg, sen gick vi på promenad typ 1tim 30min innan vi åt riktig god mat på Café 11.
 
Snart slocknar även datorn min. Ska va med i protesten Earth Hour och stänga av allt en timme. Hur ska jag klara mig? Mycket glad Vila i soffan funkar bra efter dagens promenad. Har bett alla man känner göra samma sak. Man är ju miljö och djurvän. Har dock stora problem att sluta äta kött Glad med tungan ute Men miljön har jag dock inte så mycket problem med att stödja. För att vara gamer som jag är det starkt att inte byta grafikkort på 2 år. Men ärligt. Jag är sparsam med det jag har och ser inga problem att åka kollektivt.
 
Allmänt: Söker sommarjobb som fan och är snart klar med min ansökan till högskola i höst (måste dock tänka nån dag till). Längtar hårt till våren och sommaren. Ska bli kul att gå ut och fota på allt och alla Cool 
 
Ha det bra annars alla mina läsare. Vet dock att ni är få i antalet. Har haft bloggen i ett och ett halvt år nu typ. Över 1000 nu som klickat sig in i bloggen. Vet dock hur sidan och registreringen funkar (den funkar knappt), så det är väl knappt en tredjedel av det antalet om man ska se antalet unika personer som kollat in. Men kul att några läser iallafall. Syftet är dock att få skriva av sig lite. Öppna mig lite. Har ju sånt problem med det annars Glad med tungan ute Direktkontakt gör mig onödigt nervös ibland.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Familj, Musik, Nyheter och politik, Religion, Spel, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

