Frysen

Sitter nu vid datorn (vad annars) och är alldeles frysen. Har inte återhämtat värmen efter dagens resa. Nämligen åkt båt idag!!!! Besökt stugan för första gången i år. Kan inte minnas att vi åkt ut så tidigt som nu, 24 april. Har de senaste dagarna hjälpt farsan att fixa båten. Morsan har varit på som fan och "krävt" att vi skulle ut någon gång under veckan. Så jag och farsan har kämpat hårt. Tur med vädret har vi haft. Mycket utomhus har man varit. Datorkompisarna har saknat en Glad med tungan ute Var iallafall riktigt härligt i stugan. Trodde det iskalla havsvattnet skulle göra det luften kall, men det var faktiskt riktigt skönt i solen. Inte ens jackan var på. Såg även mycket där. Vattnet var fullt med alger typ eller något, flera av bryggorna var ostabila, så fort vi kom dit kom det en and (fågel) som vilja ha mat. Blev lite bulla över till den, riktigt modig var den med som åt ur handen. Sen såg man även 2 svanar som para sig (haha), detta trots att vi hitta ett svanägg troligtvis alldeles i närheten. Försökte också att knäppa kort på en gnagare som jag först trodde var en råtta, men som tydligen var något åt minkhållet (dock i miniformat).
 
Före stugan hände dock något roligt. Var hos tandläkaren Mycket glad Inge borrande, såg fint ut som det oftast gör, måste dock dit igen pga en annan sak (behövdes tydligen fylla igen en glipa som lätt kan bli infekterat). Det roliga var dock när jag kom dit och satt mig i stolen redo att bli undersökt. Då vibrerar mobilen. Jag ursäktar mig och svarar. "Hallå, Jag är från Manpower och ringer angående din ansökan till sommarvikariatet på Ericcson i Hudik. Jag undrar om jag skulle kunna ha kort intervju med dig genom telefon?". Senaste månaderna hade jag svarat "JA" på den frågan vilken tid på dygnet som helst, men nu är jag på ett ställe jag inte ens borde ha mobilen påslagen. Lite plåkigt att behöva säga "nej inte just nu" när jag har väntat så länge på detta samtal. Snacka om osis. Blir istället uppringd närmsta dagarna. Får ha med mig mobilen 24 timmar varje dag, på toa, i duschen och i sängen. Kan dock förbereda mig lite mer. Arbetsintervjuer är ju ingen barnlek. Gäller att få det rätt. Jobb är otroligt viktigt för mig. Pengarna man får är inte ens viktiga. Det är arbetserfarenheten som måste utökas. Mitt CV är ju ganska tunt. Jobb på Ericsson är något man väntat på i flera år typ. Ett ställe man kan jobba länge och komma hur långt som helst bara man har dom ambitionerna, lite tur och intresset för sånt. Jag tror jag har det. Har dock inte riktigt kommit in i utmaningen än Rullande ögon
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Familj, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

