Snabba puckar

Nästan en månad efter man ansökt till sommarvikariatet så tar man kontakt med Manpower angående lite saker. 2 dagar senare typ så gör man en telefonintervju 5min efter att man klivit ur sängen. Sen var det helg 2 dagar och på måndagen gjorde jag min första riktiga arbetsintervju. När folk känner ens föräldrar och vet att man har och har haft andra släktingar där så blev samtalet något mer avslappnat än vad jag förvänta mig. Riktigt skönt, men ändå nervöst. I överlag kändes det som att intervjun gick bra. Kanske ska bli bättre på att berätta lite kort om mig själv Generad Men det är bara småsaker. Vänta mellan 2-3 veckor på svar sa dom när man gick. Är runt 90 platser det handlar om och väldigt många ska intervjuas.
Ganska förvånande blev man när mobilen ringde redan dagen efter (idag) och säger att man fått vikariatet. Enda som behövs är att gå och drogtesta sig samt kolla färgseendet. När dom papprena är klara så kommer tider, arbetsplats börja snackas och inlärningen påbörjas. ÖVERLYCKLIG. Sommaren är räddad. Äntligen något att göra. Extra fickpengar inför studierna samt inför Star Wars-mässan i Örnsköldsvik!
Men igentligen gör pengarna väldigt lite. Har sökt jobb i snart ett år. Detta är bara sommarvikariat, men duger fint ändå. Jobb som jobb. Sen har man alltid vilja testa på sina föräldrars jobb. Har alltid kännt att man vill hålla på på Ericsson. Ett företag man känner sig hemma i. Och nu med ett sommarvikariat där plus att man tidigare haft praktik och sommarjobb så får man verkligen i en fot i företaget som kan hjälpa en att få ett riktigt jobb där senare. Och mitt CV kommer att kunna fyllas ut lite, se lite finare ut. Sköter jag mig väldigt bra så får man nog också lite betydande referenser med. Sen mer arbetserfarenhet+livserfarenhet är inte dåligt på det personliga planet, träffa lite nytt folk. Framtiden känns räddad. Strax efter vikariatet är slut så börjar flytten till Linköping förmodlingen om jag har tur. Kan äntligen få lite struktur på vardagen. Jätteskönt. Få saker som kan få mig att tappa leendet jag har på mig nu Mycket glad
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Jobb/skola, Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

