Maj maj månad

Idag ska jag till stugan. Woho!!! Vilja bara säga det.
 
Måndag den 19 maj börjar jag jobba på Ericsson. Efter 3 månader där är det dags för studier. Vart vet jag inte. Sen *host* om dom på Ericsson vill ha mig kvar så tror jag faktiskt att jag stannar. Känns bättre att skjuta upp studierna tills man har lite eget kapital. Men sannolikheten för att det ska hända vill jag inte räkna på. Vore fint dock.
 
Följer hockey-VM på TV och kollar nästan dagligen på nyheter som rör amerikanska presidentvalet. Vem världens mäktigaste man/kvinna är ganska viktigt för allas våra liv. Hoppas på Obama, men Clinton tror jag skulle duga med. Båda är långt bättre än det republikanska alternativet. Men tycker Clinton ska lägga sig. Ge Obama chansen att förbereda sig mot Maclain eller  vad han nu heter. Clinton får gärna försöka igen om 8 år.
 
Örnsköldsvik… Tänker på Star Wars. Lite mer än en månad kvar innan dom öppnar. Sen håller dom dörrarna öppna ett bra tag. Får se när man drar dit. Ikväll släpps en trailer på Clone Wars, nästa bioupplevelse för Star Wars-fans. Till hösten tror jag det blir dags för den. Ungefär som med Force Unleashed: Den största spelsatsningen för Lucasarts. 19 september. Har nog sagt det förr. Det tar aldrig slut. Ska beställa hem lite Star Wars-böcker om nu under månaden tror jag, nu när man också vet att ekonomin är räddad. Men annars ska jag försöka hålla hårt i plånboken. 1 spel till Wii planeras att köpas. Men till PC ser det faktiskt mörkt ut. Inget riktigt värt att köpa, samt så har man inte tid. Hatar att växa upp. Mindre och mindre tid åt datorspelandet. Har sett ett klart mönster för de senaste spelen man köpt. Mindre och mindre tid lägger man ner på dom. Tror jag får bestämma mig för att max köpa ett PC-spel per år. Endast de riktigt stora spelen ska köpas, de som sticker ut. Trodde jag skulle spela massor för alltid, men man…. växer ifrån Gråt
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola, Nyheter och politik, Spel, Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

