Juni kommer med besked

Första Juni, första sommarmånaden. 27 grader i Hudiksvall sa SMHI. Här hemma och i stugan fanns det ingen termometer som palla trycket.
 
Går dock tillbaks en dag. 31 Maj fyllde lillbrorsan år. Jag satt halva dagen och uppdaterade hans dator satt den blev spelduglig. Virussökningen hitta över 50 anmärkningar. Men nu funkar iallafall hans msn och han kan spela andra spel än webbspel på datorn utan att det buggar. Han blev glad över min lilla present eftersom han själv aldrig orkar fixa fel. Tårta bjöds det på och halva släkten kom som vanligt hit. Sen kl 18:00 drog vi ut till stugan. Jag hade både jacka och vantar på mig under båtturen. Lufttemperaturen skönk fort och vattnet var kallt. Dagen efter blev som sagt det motsatta. Luften över 25+ och vattnet steg från 16 till 18 grader under dagen. Innan vi drog oss hem så slängde jag som första person i vattnet. Hade gjort det tidigare om jag visste vad temperaturen var. Men nu har jag iallafall doppat mig. Bildbevis har man också Blinkning
 
2 veckor har man jobbat. 1 vecka förmiddag och 1 eftermiddag. Båda har funkat kanon. Jävligt jobbigt att kliva upp vid 5 på morgonen när man har förmiddag, men det känns faneme också skönt att ha hela dagen kvar efter jobbet. Man kan dega i soffan en timme och det är ändå 7-8 timmar innan det är sängdags. När man har eftermiddag är man fri kanske 3 timmar på morgonen och 3 timmar på kvällen. Så trots att jag är en stolt kvällsmänniska som hatar att lägga mig före 24:00 så tror jag ändå att jag föredrar att jobba på förmiddagen. Ordentlig sovmorgon var inte så kul när känslan är att man jobbar 95% av den tiden man är vaken.
Arbetsuppgifterna man gör är rätt simpla. Det som behövs nu är massor med erfarenhet man endast kan få genom att fråga, och man kan tyvärr inte ställa dessa frågor jämt. Enda gången man står handlös är när problem dyker upp. Då är det bara att ropa på någon erfaren kamrat. Nödvändigt pinsamt man måste gör. Men nu när man jobbat 1/6 av tiden där så kan jag rapportera att jag inte gjort någon som helst större miss, och de mindre missarna är få till antalet. Man lär sig fort Blinkning Jag är ganska eller nästan mycket tekniskt oerfaren men har ett visst intresse för teknik, men jag ser ändå att det är få saker som man kan lära sig på förhand innan man börjar jobba just där, så jag skäms inte när man ändå står där som ett stort frågetecken. Man ska inte ha allt för stora krav på sig själv, alla jobb kräver massor med erfarenhet som man inte kan ha som ny, varendaste person har börjat från 0 någon gång. Det hjälper en mycket att tänka så. 
 
 
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Familj, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

