Ericsson: Taking you forward

Sista skiftet nu innan man haft jobbet en månad. 1/3 av tiden där. Fan va tiden går fort. Kanske fatt man trivs där. Sköna kamrater och arbetsuppgifter man klarar av. Ska om 2 veckor också få truckkort. Kan man göra ännu mer uppgifter Blinkning
Men det jag känner så starkt för nu att säga, som jag inte kan hålla undan för de få som faktiskt läser denna blogg är… MATEN.
20 år av mammas käk, 12 år av skolans käk, 1 år blandat. Inget slår krubbet man får på Ericsson Network Technologies i Hudiksvall. Dagens höjdpunkt. 24min betald lunch minus de 45 spänn som dagens kostar. Men det är värt det dubbla. Man har att välja mellan 2 maträtter eller salladstallrik. Gillar man inte något kan man beställa skinka eller korv med stekt potatis och ägg, eller betala lite mer och få en hamburgetallrik. Man väljer vad man ska dricka, man plockar saker från salladsbaren själv och får mjuka och eller hårda mackor till. Under mina 4 veckor, totalt 19 dagar (nationaldagen) så har jag aldrig behövt beställa egen mat eller känt mig missnöjd efter måltiden(trots att jag halva tiden äter uppvärmd mat pga att matsalen är stängd när det är eftermiddagsskift). Man känner sig smällfet och helnöjd bara. Jag försökte klaga en dag då det var pasta med skinksås men det gick inte. Hemma är det inte alls gott och skolan är ju knappast bättre. Kryddning, tillsatser(menar typ grönsaker) och smaksättning är helt enkelt underbar på Ericsson. Kanske beror på att man jobbar hårt och oftast är riktigt hungrig när man startar måltiden, men jag är säker på att det inte räcker som orsak. Maten är helt enkelt kung…
5 timmar innan det är matdags nu…
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ericsson: Taking you forward

  1. Lars skriver:

    Ja maten duger ju fint den… Men ni äter för länge.. kör för lite kört på skiften!! // Hulk ansvarige

Kommentera

