Nattinatt

En vecka nu har man jobbat natt. 22-06:00 Tänka sig att det funka fin fint att vara vaken dom timmarna på dygnet. Att sova från strax efter 6 till över 12 visste jag ju att det skulle vara inga problem, och så blev det. Jag är i överlag inte så gäspig på jobbet och jag somnar fort när jag kommer hem. Inga problem alls alltså för mig att jobba natt. Men skulle jag få välja mitt drömschema så skulle det inte innehålla nattskift. 3 veckor förmiddag och 1 vecka eftermiddag. Det skulle känna klart bäst. Men inget man läre få. Men en månad natt gör inget, speciellt inte för plånboken.
Känner mig rik, vilket behövs, letar lägenhet i Gävle, lite bråttom. Fixar sig. Ekonomiingengör. Teknisk kunnig ekonom eller ekonomisk tekniker, något sådant läre man bli.
Eller blir jag en biobesökare på heltid? Var nyss på bio och såg senaste Batman. Riktigt bra. Mycket bättre än Hancok och Hulken man sett tidigare i år. Var dock jämsides med Iron Man som man också såg 2008. Få se om Arkiv X som man ska se nästa vecka blir bra. Annars blir väl Star Wars:Clone Wars ganska bra det med som man måste gå på även om den satsar på lite yngre publik. Men misslyckas dom så slutar det ändå bra eftersom man ska se Bond i november… 7 biobesök på 1 år??? Så sant som det är sagt.
Förresten, inge Örnsköldsvik för mig än. Den totala värmen är för extrem just nu fatt man ska kunna njuta av något annat än stranden. Övik har flyttats fram någon vecka.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Jobb/skola, Star Wars, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

