Sjuk eller nåt

Har haft en underbar vecka. Drog på mig en praktförkylning på måndag. Hade kännt den komma sen torsdagen veckan före, men det kändes ganska lugnt ändå. Tvinga mig dock till skolan på tisdagen (vem vill missa 8 timmars lektioner och hamna efter?). Fett misstag av mig iallafall. Det enda som existera för mig när jag satt där och lyssna var hur mycket jag sakna sängen. Jag var så jäkla slut alltså. Ont i huvudet, snuvig/täppt, ont i halsen. Tror jag satt nästan en halvtimme och försökte komma igång med en uppgift men det gick inte. Jag drog hem efter 2 timmar. Sova sova sova. Tisdagen var illa, onsdagen var värre, har inget minne av den dagen. Jag gjorde ingenting alls, bara låg i sängen eller soffan, satt förmodligen vid datorn en del också, fast utan att göra något! Torsdagen skulle ha varit en lång skoldag, med mattelektion. Jag mådde piss, men inte lika illa som onsdagen. Ingen skola för mig. Av 3 mattelektioner har jag missat 2. Jippi vad man ligger efter redan. Med torsdagen hade jag vilat 3 dagar, minst 30 timmar sömn och många sofftimmar. Trodde jag skulle bli bättre till fredagen då ytterligare en 8 timmars lektion kom (CAD-teknik). Det sket sig det med. 14-15 timmar rent skolarbete efter är man i bara CAD. Börja högskolan bra jag. Lördagen så kände jag att det börja lätta. Huvudet är nästan bra, går dock fortfarande på halstabletter och näsan är inge vidare. Jag drog igång lite World in Conflict med kompisar. Först var vi 2 och vi snackade genom mic. 2 timmar gick sen kom det en tredje person. Lite mer än 1 timmes ytterligare spelande kom fjärde personen. Skitkul hade vi när vi lira. Slutade 2 timmar senare nästan. Runt 5 timmar blev det alltså ungefär. Jag mådde toppen, huvudet var klart, näsan kändes okej och inga halstabletter behövdes längre. "Frisk". Söndagen, idag så är det bara näsan min som blir lite täppt då och då, men annars mår man bra. Kommande vecka bli dock jobbig. Man är väl ca 20 timmar studietid efter alla andra, samt så ska jag få min lägenhetsnyckel imorrn. Flytten kommer men jag har fan inte haft orken att planera det minsta än. Kul…
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Jobb/skola, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

