Högskola

Ju mer som händer detso mindre skriver man. Har inte skrivit något sen jag flytta in i min första egna lägenhet. Vad betyder detta? Från enkel resa till skolan 1 och 1 halvtimme till ca 8min. Dubbla det så har man min resetid per skoldag. Var hyffsat mycket man tjäna i tid. Kostar dock. Och kräver mycket. Mat, städning, tvättning, planering, allt får man fixa själv. Var osäker först om man var tillräkligt vuxen… skulle aldrig tvivlat Cool Går fin fint att bo i Gävle själv. Har ju klasskompisar här också som man börjar lära känna. Sen finns alltid mina böcker….    va deprimerande det där lät Glad med tungan ute Skoja, har gott med kontaker. Blir lite annat nu också när de flesta man pratar med är kvinnor. Bara bra för mig Blinkning 
Men annars då… Riktigt skönt att komma hemifrån, att hemmet nu är mitt eget. Eget ansvar. Dock egna pengar med. Ganska många tusen man gjort av med denna månad man nu bott här. Tur kassakistan är väl fylld. Kan nog faktiskt överleva hela första året utan att ta lån, även om man köper datorn man planerar. Runt 11 tusen läre den gå på. Sjukt mycket tycker 95% av de som läser, men med tanke på att datorer är av högsta intresse för mig så är det inte alls nå speciellt. Jag brukar oftast kontra med hur mycket de andra köper kläder för under 2 års tid. Minus då mina egna kostnader för kläder, bara fatt va snäll. Allt handlar om prioriteringar.
Skolan i Gävle jag går på är bra måste jag konstatera efter ha gått där 2 månader, min utbildning som ekonomiingengör passar verkligen mig. Och klassen och andra elever runt omkring en är riktiga härliga typer. Ser fram emot de kommande åren av ens liv Ler
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

