Juletider

Satt och uppdatera sidan lite. Finns nu lite extralänkar till andra bloggar och en musiklista på bloggen här. Ska också lägga in lite nya bilder när jag kommer hem till Gävle, men för tillfället är jag kvar här i Hudiksvall.
 
Satt och skrev på ett kristet forum för några dagar sen. Skrev varför jag som ateist firar jul. Var någon där som tyckte vi skulle vara konsikvent i vårt tänkande och trackasera julen pga dess kristna relationer. Fanns dock gott med annat folk som visa att julen i bla Sverige inte härstammar från något kristendommen gjort. Mitt enda tillägg var att man får fira gemenskapen som finns i dessa tider oberoende av religiös tro. Det är ju faktiskt väldigt få i Sverige idag som lägger många tankar på Jesus denna dag. Jag tänkte dock på honom, vilket misslyckande av en gudason, att efter 2000 år så är det fortfarande en hemsk värld vi lever i, och att få av de goda grejorna vi har och ser i dagens samhälle kan kopplas bak till något han gjort eller sagt. Obetydlig är han, eller rättare sagt, de som skapat honom med en bok. Jag tror att personen Jesus fanns, men den stora majoriteten av det vi vet om honom är påhittat av uslingar som vill utnyttja sämre vetande folk deras svagheter. Ungefär som vilken politisk sak som helst, folk utnyttjas överallt och hela tiden av smartare individer. Its all about Power.
 
Annars så var min jul bra, på vissa punker. Fick allt jag önska mig, vilket nog berodde på en mycket liten önskelista. Jag har redan en dator och massa spel redo att bli spelande där hemma i Gävle, kommer inte ha tid för så mycket annat.
Vi öppnade klappar här hemma, tillsammans med farföräldrarna. Syrran var också här som just nu faktiskt redan hunnit så långt som till Tyskland för au pair hos en hästägare. För henne var denna jul en mindre detalj. Ungefär som för mig. Men bra och trevlig var det ändå, vi åt mat,fika och kolla på Kalle hos kusinerna mina, eller hos en moster… kusinerna har flyttat ut. Var många där och magen blev full. Vad mer kan man önska sig till Jul? Världsfred?
 
Brorsan fick lite spel av mig. GTA 4 och Assassins Creed. Fattas 3 år innan han når upp till rekomendationerna på spelfodraler. Men oansvarig känner jag mig inte. Han är en smart grabb, flera MVG i skolan och faktiskt inget ämne där han hade betyg mindre än VG. Han spelar redan mycket spel och klarar ändå av skolan utan minsta problem. Vi brukar alltid skoja med att det är jag som tryckte in så mycket info i honom när han va mindre, satt när skolan kom var det bara som repetition för honom…
Idag har dock jag fått tagit lite speltid från honom genom att själv lira GTA några timmar. Riktigt våldssamt detta mästerverk till spel. Där får man gå omkring och köpa burgare,varmkorv,spela biljard,bowla, gå på teater, köra bil, köra över folk, gå på strippklubbar,sexaffärer, skjuta med massa vapen och leka gangster. Svårt att inte gilla detta spel då de varit så noga med alla smådetaljer. Går till och med att sitta och kolla på när någon spelar det i timmar eftersom spelet bjuder på så mycket ögongodis. Som när brorsan tar en bil och kör full fart rakt genom New York, flyger i gupp, krashar några backspeglar, lycktstolpar och soptunnor, sen störta bilen rakt in i en låg betongvägg som gör att bilföraren slungas ut genom framrutan på bilen, över betongväggen, ner för ett stup på ca 4 meter, rakt ner på bilhuven på en polisbil. Ser på nåt sätt ändå väldigt verklighetstroget.
 
Imorrn kommer man att dra runt på stan med kompis, handla upp lite pengar man fått… God Jul och Gott nytt år på er allihop.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Datorer och Internet, Familj, Religion, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

