Allt och inget

Hela januari, februari,mars och halva april. Så länge sen man inte skrev. Kan ju lova att det inte beror på att jag sitter mycket mindre framför datorn Blinkar Fast det kanske är lite osant. Mycket plugg. Mycket skrivande av rapporter och annat. Då finns ingen ork kvar till bloggande. Har även slutat skrivit på credoakademin forum, där som jag försöker hitta bra argument mot religion. Förut så skrev man ju länga texter där, man kunde sitta mer än en timme för ett enda inlägg. Inge mer sånt. Längesen jag gjorde något ordentligt på http://www.starwars.se . Några mindre nyheter som mest, även om antalet nyheter kanske blivit mer. Lite synd med tanke på att sidan har fått ett uppsving av besökare sen serien clone wars ges ut i tidning, visas på TV och även TV4 visade för första gången Episode 3. Den dagen och även dagen efter var enormt bra för starwars.se. Lite kuriosa så kan jag väl nämna att jag själv inte kollade på TV4, utan jag höll koll på besökarna på sidan. Visade sig att under reklampausen i Episode 3, när nyheterna visades, då var antalet besökare per minut något runt 20ggr så mycket som vad som är normalt. TV400 (som jag inte har 😦 ) hade också ett fint Star Wars maraton under påsk. När dessa stora medier håller på så bidrar det också att småmedier som http://www.starwars.se får draghjälp. Mycket bra det enligt mig.

Annars då? Vad hände i januari… fyllde år. 21 tror jag det var Förvånad Känner mig inte så vuxen, även om jag har eget boende, klarar av att sköta allt själv (utom att fixa cykeln min som pajade under vintern, farsans tekniska kunskap behövdes), pengar har jag heller inga problem med, snål jäkel och har ingen tjej som tjatar om pengar eller klagar på att jag behöver köpa nya vinterskor, fler tjocktröjor,jeans osv. Jag klarar mig fint. Nu när jag också tänker på vuxenhet, jag ligger i lä med en gammal klasskamrat från högstadiet och neråt, hon har fått sitt första barn. Grattis Therese! Själv har jag knappt kommit in på planeringsstadiet att skaffa mig en livskamrat. Det kommer när det kommer, ibland går det jäkligt fort.

Intressen: Jag hatar svensk musik. Brukar jag säga. Är nu inne på att ha ett tredje favoritband med svenska medlemmar. Först Sabaton, sen Amon Amarth, nu gillar man också Raubtier väldigt mycket. De…. sjunger också på svenska!!!! och ja, vi snackar fortfarande om metal-musik. Helt sinnessjukt. Jag är ju inte ensamen dock att vilja uppmärksamma dom, de är verkligen speciella, även om inte alla tycker de är bra http://www.myspace.com/raubtiermusic
Rammstein är dock som alltid bäst, och de ska släppa skiva nu till sommaren förhoppningsvis (jag hade hoppats redan förra året…).

Spel. Jag fick GTA IV i födelsedagsprestent. Våldigare än normalt. Sjukt fritt och kul spel. Stort som få. Jag varvade dock även Mass Effect nyligen. Riktigt stort och fint det med. Fast det bästa är ändå handlingen. Jag har inte haft en sån speciell och skön känsla när jag klarat det som senast när man varvade Half-Life 2. Extremt bra Mass Effect alltså. ME2 kommer och om jag bara får köpa ett spel det året så blir det garanterat det.
Har även köpt Empire: Total War nyligen. Här får man kriga som Sverige under 1700-talet och försöka bli stormakt. Eller så kan man vara i princip vilket annat land som helst och bli stor. Riktigt kul och snyggt strategispel.

Får se vad man gör i sommar. Jobb på Ericsson igen? Inte omöjligt. Jobb på andra ställen? Hoppas inte det behövs. Plugga ikapp alla grejor jag kommit efter i på skolan? Möjligt. Träna upp och ta körkort? Möjligt. Göra roliga saker som att vara mycket i stugan och resten av tiden spela spel? Knappast möjligt.

Har 7 saker jag kan räkna upp nu som jag kan göra, och möjligtvis hinner göra idag. Inget av dem rör roliga grejor. Jag har inte räknat med "köpa nytt tangentbord", inte räknat med "ansvara för alliansen man styr i ogame", inte räknat med "vila på soffan en stund". Jag kommer inte berätta senare hur mycket jag hann göra, eller vad det var för grejor. Jag är oftast den som drar ut på plågorna… Fast det vore ju finemang att faktiskt bli klar idag redan…. Då har jag ju massor med tid för att…. plugga resten av veckan.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Jobb/skola, Musik, Religion, Spel, Star Wars, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

