Somm…regn

Bloggar ju inte så värst mycket, men nu när man vägrar gå utanför dörren sin pga skyfall så blir det ändå lite. Visst, när jag är hemma så blir det ju en del datorsittande, men för mig är det nästan bara spel som gäller vilket alla redan vet om. Som nu, sitter mellan 2-6 timmar och pluggar organisation och kvalite (bara läsa böcker och kolla gamla tentor), resten av dagen blir det bara spel. Har ju lite olästa star wars böcker kvar, men med allt pluggande så orkar man inte med böcker. Var faktiskt förra sommaren jag köpte dom böckerna! Så jävla mycket förstör pluggandet för mig. Menar, förut när jag köpte 11 böcker inför en sommar så tog de slut efter 2 månader bara, alltså skolan hann inte ens börja. Förra sommaren dock blev det mindre tid pga arbetet på ericsson, sen blev det ju både skola och flytt till ny stad. Efter det plugg plugg plugg, och inte ens under de små loven,eller helger har gett mig tillräkligt med fritid satt jag kan sätta mig ner och läsa de sista 4 star wars böckerna jag har. De var 7st i början av förra sommaren ska jag väl säga, alltså endast 3st utlästa.

Spel man lirar just nu mellan allt pluggande är en fin variation av ogame, crysis och team fortress 2. Crysis och Far Cry 2 är också spel jag haft sen december månad men ändå inte hunnit spela igenom… Inte väldigt spelnördigt av mig…

Hungrig just nu så det blir väl en lunch bestående av en pirog och sen ett äpple. Middagen, om man får kalla den det, består av morsans frysmat hon tog med sig igår när familjen var på besök, och för att hjälpa till tvätta fönstrena mina, och för att besöka gävle centrum förstås. Mat igår var japansk 3 rätters typ. Först. Sushi!!!! Första gången jag prövade. Var faktiskt okej att äta det där råa grejset, lax och krabba tror jag det var, men ris som smaka lax var fruktansvärt. Bredvid låg det också en grön klump som såg ut som modellera. Jag lekte bara med den med mina kinapinnar (som jag faktiskt var rätt duktig på att äta med). Det gröna åt jag inte, inte heller riset som var under det råa fisken som jag dock åt. Sen blev det kycklingspett som var gudomligt god marinerad. Sista var biff scwhcss… nånting tunna skruvade biffbitar, vet att jag kan ordet. Det var gott det med. Stolt dock över det nästan helt lyckade sushi testet. Jag som annars hatar lax, och alla fisk för annan del förutom torsk och tonfisk (och fiskpinnar såklart). Från 6-14:20 har det konstant smattrat på fönstret och gissar det fortsätter många timmar till…Trevlig sommar allihop.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Hobbyer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

