Läggdags nr 2

Snacka mycket ogame i förra inlägget. Nördat det har man gjort. Helt slut med det nu. Som ledare i en allians på 20 personer så har jag kastat in handduken. Kommer inte återvända till spelet närmsta 6 månaderna. Måste verkligen inte låta något hamna i vägen för denna skoltermin. Risk att jag mister en liten del av mitt studiebidrag om jag inte fixar skolan med de rester jag har, och definitivt inte drar på mig mer rester. Därför ska jag gå från ogame-nörd till vanlig skolnörd om jag klarar av det. Det har passerat många bra PC-spel som släppts på marknaden nu under sommaren, jag har inte skaffat ett enda. Har ett Star Wars-spel nu om någon månad som kommer, förmodligen skaffar man sig det. Sen finns det ett till spel man "måste" skaffa detta år. Är ganska fet förändring för mig om min planering håller. I genomsnitt har jag skaffat ett nytt spel minst varannan månad, oftast mer. Nu ska det halveras. Jag har aldrig fått spelabstinens, men kommer jag verkligen lyckas ersätta all min förlorad speltid till att plugga? Den som väntar får se…

Lade mig före kl 23 igår. Blir även så idag. Har faktiskt hela augusti månad haft klockan på ringning 7:14, så börja skolan på måndag läre inte bli problem. Få se om pluggandet går bättre detta år. Rent ämnesmässigt verkar det se roligare ut. Förhoppningsvis är inte de kommande projektarbetena inte allt för krävande, även om det är kul när de är lärorika.

PS: Kollade på friidrott idag. Tror att "Snabb som Usain Bolt" blir ett slitet uttryck i framtiden. Helvete vad han blåser förbi folk. Enda underhållande på friidrotten tyvärr dock. Alla gamla svenska stjärnorna var inte där…Carro, Kajsa, Christian, Holm, systrarna Kallur, ni saknas…

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Hälsa, Jobb/skola, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

