Morbror

Säger bara: Grattis syrran!

Hon fick 4:10 idag en son. Jag har blivit morbror.
Starkt jobbat.

Var dock inte så roligt dock när hon ringde 23:20 igår och sa att det var ungefär 4 timmar kvar enligt de på bb. Jag hade då redan sovit i ca 20min. Jag minns faktiskt inte ens att jag slängde mig efter mobilen min, utan jag minns typ bara att det var dags att kliva upp för att det var morgon och att det var dags att stänga av väckarklockan. Så när jag sa "Hej" till syrran i telefon så var jag faktiskt helt borta i huvudet. Allt jag gjorde var omedvetet. Sen medan vi pratade en stund så börja jag komma tillbaks till medvetenhet. Jag mindes att jag somnat fort då sängen var riktigt skön den kvällen, kollade på klockan och den sa 23:20 vilket jag blev chockad över, det kändes som att jag hade en hel natts sömn bakom mig, och trodde att klockan var 6-7 nånting. Syrran fick dragningar och så, eller vad det heter, medans vi pratade, så det blev ett kort samtal. Hon måsta lägga då hon bara flåsade i luren princip.
Jag däremot…lite svettig pga den snabba reaktionen av att mobilen ringer som väckt mig ur min sömn, hade svårt att somna om. Fick kliva ur sängen 2ggr till innan jag somna runt 0:30. Att inte tänka på det syrran går igenom var svårt. När jag morgonen efter kliver upp strax före 7 så får man på mobilen se att syrran skickat en bild på sin son 🙂 Snacka om rörd man blir. Man blir så sjukt förbannad att jag har en omtenta imorgon samt på måndag… Men så går det med planeringen när syrran föder flera dagar försenad…(hon hade faktiskt 2 havande kompisar som båda fick sina ungar några dagar tidigare än beräknat, och före syrran såklart då).

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Familj. Bokmärk permalänken.

Kommentera

