Kyrkan

Fick brev idag från Svenska Kyrkan, eller rättare sagt den församling jag är skriven till och de vilja såklart ta kontakt nu när jag flyttat tillbaks till hemkommunen. Mer i kyrkan tack säger dom. Johejdu. Jag säger tack. Tack för att jag fick församlingens postadress. Det var det sista verktyget jag behövde för att gå ur kyrkan. Har alltid undrat vart man är skriven. Nu visste jag, och tack vare dom så är nu allt fixat. Efter flera års av lathet så gick jag som ateist sen barndomen ur Svenska Kyrkan. Jävla organisation som tvingar 7 miljoner människor att ta reda på en massa saker och skriva för att få gå ur. Tur att dagens barn inte automatiskt hamnar där utan att det krävs föräldrarnas godkännande. Dock var det ju inte många år sen den ändringen. När så få procent av svenska befolkningen verkligen är kristna så skulle jag gärna vilja veta hur fan de skulle klara av det ekonomiskt om alla icke-kristna gick ur svenska kyrkan. Helt klart många miljoner det skulle räknas till.
Om det var så att Svenska Kyrkan fick helt börja om med alla sina medlemmar, satt varje medlem åkte ur och måste omregistrera sig vid närmsta kyrka för att få vara med igen, skulle då ens bli 1 miljon kvar av de dagens 7 miljoner? Jag är tveksam om det.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Organisationer. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kyrkan

  1. David skriver:

    Bra att du gick ur fanskapet. Borde ta reda på hur jag går ut ur den saken som jag blev indoktrinerad till att gå med i… Fast sen så vet jag inte vad det är för sak… Eller ja, jag vet inte vad organisationen heter… Svensk-ortodoxa kyrkan? Bah…

Kommentera

