Sommarjobb

Imorgon har jag haft mitt sommarvikariat i 1 hel vecka. Kan lova att det är tungt. Jag var dock rätt förberedd genom att i flera månader innan regelbundet tagit långpromenader och gjort armhävningar. Resultatet är att från "kontors" jobb till ett fysiskt krävande industrijobb, så har jag ändå sluppit träningsvärk i armar och ben. Fast ryggen har tagit stryk känner jag. Inte helt okej där. Men inte så oväntat. Alltid någon muskel som varit helt otränad eller oförberedd på detta arbete.

Men allt är ändå bra. Jag lär mig nya saker varje dag. Känner att man gör nytta. Och minst 600 intjänade spänn efter skatt per dag gör en väldigt motiverad att komma till jobbet. Lite hyra här hemma får jag betala, lite lunchpengar, sen som sagt så ska 7-8 tusen spenderas på en ny stor tv. Resten ska sparas, som den snåljåp jag är Ler med tungan ute Jag tror jag klarar mig från att köpa nya Star Wars-prylar. Inga större spel-köp heller till datorn lär behövas. Kanske kanske StarCraft 2.

Midsommar på fredag. Vi kanske åker ut till stugan redan på torsdag eftersom alla är lediga. Stannar till lördag eller söndag, beroende på vädret. Härlig tradition, som jul. Fast utan presenter. Men grillat, jordgubbstårta, utomhus, sol och inte omöjligt ett dopp. En bra bok att läsa i solen, i klass med datorn det och nyttigare.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

