Antagen

Skövde+Högskola+Jag=Sant.

Få se om det blir bättre nu. "Industriell ekonomi och logistik" heter det jag ska läsa.. Organisation, ekonomi, produktion och logistik. 1 tråkig kurs som heter "Statistik". Resten är kursen som på pappret ser riktig mumsiga ut. Jag längtar. Letar lägenhet nu. Södra Sverige. Kan räkna på en hand hur många gånger man åkt mer söderut än Stockholm. Har aldrig ens varit i närheten av Skövde. Eskilstuna kanske. Men inte närmare.

Är trött som fan nu efter ett eftermiddagsskift i värmen. Man hade fullt upp med den stora nyheten under förmiddagen. Imorgon blir lika hård. Ska verkligen fixa lägenhet fort som attan. Liksom, senast så blev jag 1 månad sen med att få en lägenhet i Gävle. Då gick det att pendla. Nu går det inte alls. Tar typ5-7 timmar att resa Hudiksvall-Skövde i bästa fall.

Men så hemskt är det inte. Vill gärna resa litegran. Jag som i regel är så feg. Riktigt feg. Minsta möjliga ansträngning, inga risker och inga kostsamma äventyr. Så är jag, men ibland vill man ju se vad man går för. I Gävle gick det sämre. Ingenjörsutbildning var inget för mig. Ekonom/logistiker är mer passande för mig. Får se hur det går med allt. Om 2 månader är läget för mig helt annorlunda än idag. Spännande.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

