Skövde, inte Gävle

Då har man satt igång. Inge mer Gävle. Nu är det i Skövde man försöker fixa sig en fin utbildning i logistik.
 
Det känns redan bra. Lägenheten känns ny och fräsh. Trots att den är 2 kvadratmeter mindre än förra så känns det som att man får mer plats. Ska lägga upp bilder senare när jag fått igång internet hemma, lånar för tillfället skolans datorer. Utbildningen har de kurser jag vill läsa, kan inte klaga även om jag igen måste ta mig igenom två statistikkurser. Men det ska jag klara. Är väldigt bra förberedd jämfört med förra gången. Och mer erfaren, speciellt i hur jag ska plugga från början. Känns bara bra det här. Fast maten ser det lite sämre ut med. Den närmast liggande pizzerian har testats och den får knappt godkännt. Åt där när jag var riktigt hungrig men kände ändå att det inte riktigt var så gott där. Närmaste Thai-resturang har jag också hunnit med. Dyrt som ***. Enklaste maträtten (stek/wokad ris med kyckling) kostar närmare 50kr mer än vad jag är van vid. Var också hungrig när jag åt där och inte där heller kändes det som toppen mat. Aja, finns fler resturanger i närheten att testa. Lär dock inte bli allt för ofta, måste hålla hårt i pengarna mina (***** CSN ******** ***). Gillar inte deras system att man inte får misslyckas med att välja sin första högskoleutbildning utan man måste välja att hoppa av fort eller tvingas samla in poäng från kurser man inte klarar av. Jag tycker jag pungat ut tillräckligt ur egen ficka för att utbilda mig, men jag är tydligen inte trovärdig nog att få studiemedel för ens jag samlat på mig mer högskolepoäng. Kom ihåg det allihop, satt inte ni gör samma misstag som mig. Seriöst va rik jag skulle känna mig annars om jag fått behålla alla mina buffertpengar jag samlat på mig varje gång innan jag startar mina högskoleutbildningar. Men nej, CSN kräver högskolepoäng.
 
Men trots CSN så är jag ändå kvar här. Och jag ska få studiemedel, senare. Det fixar sig. Det gör det alltid. Här i Skövde ska jag stanna minst 3 år till.
Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

