Tillbaks, på ett annat spår

Långt långt uppehåll. Tänka sig att jag hittade tillbaks till denna blogg ändå. Mörk och nästan deppig den blev efter att den gick från msn-space blogg till wordpress. Ska ändras, nu.

Livet har gått vidare. Det funkade inte att studera till ingenjör i Gävle, det funkade inte att studera till ekonom i Skövde, så jag tänker nu ge upp tankar på högskola ett bra antal år framöver. Beta av en del studieskulder med en massa ströjobb först.

Sommarjobb på Ericsson har man haft igen för fjärde året på rad. Jag har glömt bort hur semester en sommar kan vara…Jag letar jobb för att kunna fortsätta hålla mig sysselsatt även under hösten och vintern. Kan bli, svårt. Samt eget boende. Kanske har något på G i Iggesund. Blir det dåligt med jobb har jag lovat mig själv att fixa körkort tillslut. Måste tas.

Så ser livet ut. Motgång på motgång. Inge studier, ingen fast tjänst. Det är bara att kämpa på tills det vänder. För det gör det.

Image

Ett år gammal bild ovanför från Stockholm. Jag gör få resor. Ett endagarsbesök i Stockholm för att träffa kompisar och få testa på ett Star Wars-spel som inte släppts i butik för ens halvåret senare, det sker bara en gång i livet. Speciell dag.

Image

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Datorer och Internet, Resa, Spel, Star Wars och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

