Ny arbetsdag

En månad ute i arbetslösheten, innan det blev pause. Har nu fått ett kort uppdrag av gamla arbetsgivaren, med möjlighet till förlängning. Gött, som jag brukar säga. Betyder att man är sysselsatt några veckor, vilket är bra, då jag sovit dåligt senaste tiden. Kul att träffa gamla arbetskamraterna också. Och pengar, pengar får man. Jag kan inte klaga, även om det inte är någon fast anställning man fått.

 

Läst tror det var förra veckan om att 20% av de unga arbetslösa inte haft ett jobb på över 2 års tid. Skrämmande att tänka på. Låt det ej ske för mig tack. Låt mig få stanna på det jobb jag nyss fått.

Första arbetsdagen idag. Eftermiddag-skift. Skönast så. Riktigt skit-väder just nu. Perfekt att dra iväg till jobbet. Funderade på om jag skulle ha råd att ta körkort efter en sommar med bara jobb. Nu är det mer eller mindre spikat. Körkort ska tas.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

