En vecka i taget

Fredag: Du kan fortsätta och komma till jobbet på måndag.

 

Så såg det ut idag när jag var osäker om jag skulle få komma till jobbet nästa vecka. Veckan efter, väldigt osäkert om man får fortsätta, stor risk att man får gå. Bemanningen blir mer normal på en ordergång som är rätt så låg.

 

Jag stör mig mycket idag på det jag läste om att på varje registrerat ledigt arbete, så går det 14 arbetslösa. Och det enda arbetsförmedlingen kan göra, är att be folk att söka söka och söka. Alltså vill man verkligen jobba, att vara sysselsatt och få lön för det, så är det sak samma, eftersom det inte finns arbetsgivare som vill ha mer folk som jobbar. Samhället är fan knäppt alltså. Vår mänskliga civilisation har funnits i tusentals år, men ändå vet vi inte hur man sätter folk i arbete på en acceptabel nivå. Varför är det inte busenkelt att sätta arbetshungriga människor i arbete?
Pga den problematiken ovan, så för första gången någonsin, så kom jag in i tankebanor på att starta eget. Ingen vill anställa mig, så jag får väl anställa mig själv? Men eftersom jag inte riktigt är någon arbetsmyra, klassad som en risktagare, samt inte alls har någon form av affärsidé, så lär det aldrig bli av. Too bad.

 

Är i alla fall bosatt nu i Iggesund. Lägenheten är fixad och klar, nästan allt stämmer exakt som jag vill ha det. Stormtrivs om det inte vore för att bussarna till jobbet väldigt sällan stämmer överens med mina arbetstider.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

