Veckan efter

Strax innan skiftet var slut på torsdagen så visste man att jag var välkommen att fortsätta komma till jobbet även nästa vecka.
Happy happy.

 

Oavsett hur sarkastisk man kan låta, så får de gärna fortsätta köra såhär med mig på jobbet om de så vill. Huvudsaken jag får hålla mig sysselsatt. Bättre det än att veta att dagen efter så ska man till arbetsförmedlingen. Jag går hellre till jobbet och jobbar gratis, bara man får vara sysselsatt. Se det som en pratik, jag kan lära mig nya saker på jobbet.

Bättre det, än att försöka sälja sig själv till någon okänd arbetsgivare, nästan halvljuga för att få det att låta som att man försöker, bara för att fylla på en kvot för jobb-ansökningar som nästan krävs. Jag vill verkligen jobba, jag vill verkligen inte söka jobb.

 

Glad kan jag vara. En vecka till. Sen får vi se vad som händer i slutet av nästa vecka. Här hemma väntar tvättstugan. Och disk, och dammsugning. Mina spel och filmer jag fick hem idag från cdon får vänta till morgondagen och sen helgen. Spännande förväntan med en gnutta hoppfullhet är vad man känner.

 

Stuvade makaroner och falukorv åt man idag hemma. Inte lika bra som taco-buffen man åt på jobbet…Tur min mat-filosofi är enkel. Ät sånt du inte vill spotta ut, och se till att bli mätt.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

