Lampan har gått

Bzzzzch. Nå sånt ljud blev det när ena tak-lampan i köket gick. Det dåliga med att jag har fortfarande en till fungerande är att jag blir slö att fixa den som gått sönder.

Lite så känns det med idéer här i livet. Arbetslös och inga idéer hur man tar sig ut, förutom att leta jobben som inte finns. Att jag klarar mig just nu ekonomiskt sätter ju inte fart på mig precis. För jag vill verkligen försöka lista ut vad man ska hitta på här i livet. Vad ska man bli tillräckligt duktig på så att man klarar sig här i livet. Någon gång lär det i alla fall ske nånting.

Något jag blivit lite bättre att motivera mig själv att göra är att motionera. Promenader, helt okej, men nu har jag faktiskt varit iväg och joggat ett par gånger. Satt man blir sådär härligt svettig, slut i benen och väldigt törstig efter vatten. Gamla elljusspåret funkar än. Minns att man sprang där ofta som liten när man spelade hockey. Då var det mer springa än jogga och 2 varv runt spåret var inga problem. Gud vad jag inte har den konditionen idag…

 

Jag under sommaren

 

Skorna efter ett pass

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

