Långpromenad och jogga

Sovit dåligt flera nätter nu. Enda gången det går bra är de dagar man är ute och springer. Så jag får helt enkelt göra det, lite oftare.  Har ju varit iväg och joggat i skogen ett flertal gånger nu, senast idag på förmiddagen. Det är härligt, jobbigt och svettigt.

Tidsmässigt så ser jag att man springer sträckan lite snabbare varje gång. Ganska lätt att förbättras när konditionen varit i botten bra länge nu. När jag inte orkar ta ett varv, så får jag ändå anstränga mig att gå ut på en promenad i alla fall. Jag behöver verkligen röra på mig, då mina andra intressen under dagen oftast fäster mig vid data-stolen eller soffan.
Men känns som att jag kan hitta en bra balans.

Mindre trevligt att springa just här

Eljusspåret

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

